جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله قبلان در دیدار اسقف های کاتولیک

حوزه/ رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان تصریح کرد: ما به انفتاح میان ادیان دعوت می کنیم و از جهانیان می خواهیم که از طریق سیره حضرت رسول اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) با اسلام آشنا شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک هیئت از شورای اسقف های کاتولیک فرانسه به ریاست پدر فینسان فیرولاردی دبیر کل روابط با مسلمانان در این شورا با آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان دیدار کرد.

در این دیدار محمد السماک و حارث شهاب از اعضای کمیته ملی گفتگوی اسلامی مسیحی و تعدادی از روحانیون مجلس اعلای شیعی حضور داشتند و در خصوص مسائل و امور مربوط به گفتگوی اسلامی مسیحی بحث و گفتگو شد.

این هیئت در خصوص فضای همزیستی اسلامی مسیحی در فرانسه مطالبی را بیان کرد.

آیت الله قبلان ضمن خوشامدگی و به این هیئت، با بیان اینکه مجلس اعلای شیعی برای تقویت همکاری، گفتگو و انفتاح میان ادیان و مذاهب تلاش می کند، خواستار انتقال تجربیات لبنانی ها در همزیستی مشترک به فرانسه شد و بر ضرورت راه اندازی گفتگوی اسلامی مسیحی میان این دو دین آسمانی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: لبنانی ها با هم برادر و از افراطی گری دور هستند و این کشور در زندگی مشترک و یکپارچه در جهان نمونه است.

شیعیان آموزه های خود را از قرآن، سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اهل بیت(ع) می گیرند

رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان تصریح کرد: مسلمانان شیعه تعالیم و آموزه های خود را از قرآن، سنت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اهل بیت(علیهم السلام) می گیرند و شیعیان اهل میانه روی، استقامت و خواهان صلح و همکاری در راه خیر هستند.

وی اشاره کرد: ما به انفتاح میان ادیان دعوت می کنیم و افراطی گری را محکوم و در مقابل آن می ایستیم؛ چرا که آن اقدامی تروریستی است.

آیت الله قبلان افزود: ما از جهانیان می خواهیم که از طریق سیره حضرت رسول اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) با اسلام آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha