جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت تعلیم و تزکیه در حوزه علمیه، گفت: فهم دین و پاسخ به نیازهای جامعه وظیفه حوزویان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در حاشیه بازدید از محل آزمون ورودی پذیرش حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی 97-98 در دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به آیه نفر، ابراز کرد: جامعه نیازهای مختلفی دارد که هر کدام از افراد در بخشی از آن پاسخگو هستند و خدمت می کنند و حوزویان با تفقه در دين نسبت به تبيين معارف قرآن و اهل بيت (ع) اهتمام مي ورزند.

وی با بیان اینکه اهمیت فهم دین را می توان از آیه نفر که می فرماید: «وَمَا کَانَ المُومِنُونَ لِینفِرُوا کَافَّهً فَلَولَا نَفَرَ مِن کُل فِرقهٍ مِنهم طَائفَهٌ لِیتَفَقهوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قومَهم اذَا رَجَعُوا الَیهِم لَعَلهم یحذَرُونَ(توبه/۱۲۲)» دریافت کرد، افزود: فهم دین و فراگیری معارف مورد نیاز همه افراد اجتماع است اما این امر که همگان به طور مستقیم آن را فرا بگیرند، مقدور نیست و از این رو عده ای از متدینین جامعه نسبت به فهم دین علم آموزی می کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: حوزه علمیه مسئولیت تبیین و ارشاد مردم و پاسخگویی به نیازهای آنان را برعهده دارد.

وی با اشاره به دو بخش درون و برون حوزوی در فعالیت های حوزه علمیه، توضیح داد: تلاش در فهم دین و تزکیه و تعلیم و نیز توان افزایی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه از جمله کارهای درون حوزوی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: بخش برون حوزوی کارهای طلاب نیز همان ورود به عرصه اجتماع و پاسخگویی به جامعه و نظام است که در این دو عرصه باید طلبه ای در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود.

گفتنی است، صبح امروز بیش از 7 هزار نفر در آزمون کتبی ورودی سال تحصیلی 97-98 حوزه علمیه خراسان شرکت کردند و بیش از چهار هزار نفر دیگر نیز از آزمون کتبی معاف بودند و در مرحله مصاحبه شرکت خواهند. نتایج این آزمون ۸ خرداد ۹۷ از طریق سایت حوزه علمیه خراسان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha