پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم ، توسعه و تقویت صنایع فرهنگی را از مهم ترین و موثرترین راه های حمایت از کالای ایرانی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که بسیاری از استان های کشور، ظرفیت عظیمی در زمینه صنایع فرهنگی دارند، گفت: ما نباید در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل از این ظرفیت ها غافل شویم و اگر این ها به فعلیت لازم برسند ، قطعاً به ایجاد اشتغال پایدار کمک بسیاری خواهند کرد.

وی همچنین افزود: به عنوان مثال قم به عنوان یک استان و شهر فرهنگی و دینی که هم محور اصلی حوزه های علمیه کشور است و هم دارای دانشگاه ها و مراکز متعدد آموزش عالی می باشد، یک ظرفیت عظیمی در رابطه با صنایع فرهنگی و علمی در اختیار دارد که این ظرفیت با وجود افراد نخبه ، فرهیخته و خوش فکر می تواند باعث رشد اقتصادی قم و اشتغالزایی برای جوانان تحصیلکرده بیکار شود.

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر این که در همه جهان، معمولاً صنایع فرهنگی به عنوان صنایع پاک و سالم معروف است، چرا که نسبت به دیگر صنایع بشری، آلودگی محیط زیستی کمتری دارند و لذا چنانچه ما بتوانیم در بحث صنایع فرهنگی از تجارب خوب دیگر کشورها همچون چین و هند استفاده کنیم، بی شک گام های خوبی در مسیر تولید و اشتغال برخواهیم داشت که البته این مساله نیازمند حمایت مستمر و قطع نشدنی مسئولان کشور است.

وی همچنین در خاتمه اضافه کرد: این مساله از آن رو مهم است که بدانیم حمایت جدی مسئولان نسبت به ایجاد و تقویت زیرساخت های صنایع فرهنگی در استان ها می تواند هم به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند و هم این که به طور خاص به تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی بینجامد.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha