شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عدالت

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: اگر ما می خواهیم که در زمینه تحقق عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض موفق باشیم، باید این مهم جزو کلیدی ترین و اصلی ترین گفتمان های حاکم بر کشور باشد.

حجت الاسلام  محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از مهم ترین فرازهای بیانات مقام معظم رهبری در سال های اخیر لزوم تلاش همه جانبه برای تحقق عدالت در کشور و نیز مقابله با فساد و تبعیض است.

وی افزود: البته همان طور که ایشان نیز فرمودند، وجود برخی مصادیق بی عدالتی در کشور که باید بابت آن ها عذرخواهی هم کرد نباید باعث شود که عده ای بگویند فساد و بی عدالتی در کشور به صورت سیستمی و فراگیر وجود دارد.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: این بی انصافی است که موفقیت های نظام و انقلاب در بحث عدالت گستری و نیز مقابله با فساد به خصوص از طریق دستگاه قضایی، کم و ناچیز شمرده شده و از آن سو مشکلات بیش از حد بزرگنمایی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بپذیریم که ضعف و کاستی در برقراری عدالت و مقابله با مظاهر محرومیت از مهم ترین آسیب های کشور دانست که باید مسئولان در رفع آن صادقانه و مجاهدانه بکوشند، ضمن آن در بعد فرهنگ سازی نیز می بایست کاری کرد که تحقق عدالت به یکی از اصلی ترین گفتمان های رایج و حاکم در کشور و بین مردم تبدیل شود.

حجت الاسلام ملک زاده همچنین بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرچه عدالت نسبی در حوزه های مختلف و در سطح های گوناگون در مقایسه با رژیم گذشته، تا حدودی تحقق یافته اما این سطح از تحقق مطمئناً راضی کننده نیست و لذا باید اعتراف کرد که جلوه‌های مختلف تبعیض همچنان به عنوان یک معضل اساسی، رخ می‌نماید و از این رو رهبر معظم انقلاب وضع فعلی عدالت در کشور را راضی‌کننده نمی‌دانند و باید بر تلاش ها در این جهت در همه عرصه ها افزود.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha