چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بیش از ۱۰۰ مسجد در حیدرآباد هندوستان در وضعیت نابسامان به سر می برند

حوزه/ وضعیت مساجد در ایالت تلانگانای هندوستان به حدی نابسامان است که سبب شده این مساجد به حالت متروکه باقی بمانند و کسی در آن ها نماز نخواند. فعالان اجتماعی بی توجهی بانیان مساجد و مقامات شهری را عامل این وضعیت خوانده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از deccanchronicle، مقامات شهری ایالت تلانگانای هندوستان به سبب بی توجهی به وضعیت نابسامان موجود در مساجد این شهر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. براساس گزارش های رسیده نزدیک به 100 مسجد که برای چند دهه در حیدرآباد واقع شده و به دوره های قطب شاهی و آصف جاهی برمی گردند در شرایط بسیار وخیمی به سر برده و احتمال تخریب آن ها وجود دارد.

به گفته فعالان اجتماعی این مساجد که چندین سال مورد مرمت و بازسازی قرار نگرفته اند و وضعیت نابهنجار آن ها سبب شده مردم از نماز خواندن در آن ها امتناع کنند. درحالی که هیات مدیره اوقاف ایالت هیچ نظری درباره جایگاه دقیق این مساجد ندارد، در پرونده های آن ها به وجود این مساجد اشاره شده است.

محمد اکرم یک فعال مدنی که کمپین بازگشایی «مساجد غیرآباد» را عهده دار شده در این باره گفت: مجموعا 135 مسجد داخل و اطراف این شهر وجود داشتند. با کمک گروه های جوانان محلی و سازمان های دینی مختلف، از میان آن ها 27 مسجد مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و اکنون در آن ها نمازهای جماعت ادا می شوند.

وی افزود: بیشتر این مساجد به بهانه های مختلف دخیل پرونده های شکایی شده اند و هیات اوقاف محلی برای کمک کردن به وضعیت کنونی دست تنها و ناتوان است. این مساجد در مناطق مختلف ایالت واقع شده اند.

الیاس شمشی یک فعال اجتماعی با اشاره به این وضعیت گفت: بیشتر مساجد درگیر پرونده های مالکیت زمین هستند و این درگیری های قضایی باعث شده انجام مرمت و بازسازی آن ها به تعویق بیافتد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha