شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دلدار

حوزه/مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه مسئولان کشور در ورود به برجام اتفاق نظر داشتند، گفت: هم اکنون این مسئولان در مسئله خروج از برجام در صورت لزوم، از وفاق بالایی برخوردارند.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، در خصوص بالا بودن سطح وفاق مسئولان در مسئله برجام، اظهار کرد: مسئولان کشور دو دسته اند، دسته ای از اول بر اساس دستورات قرآن پیمان شکن بودند و اعتماد بر آنها درست نبود.

وی با بیان اینکه باید در مقابل دشمن مقاومت کرد و ایستاد، چرا که دشمن اهل تعهد نیست و به دنبال منافع خود در منطقه است، ادامه داد: آمریکا از طریق برجام و تعهداتی که داده در واقع در راستای اهداف و منافع خود بهره می برد و ایران هیچ منفعتی نصیبش نمی شود.

حجت الاسلام دلدار اضافه کرد: یک عده از افراد هم به برجام نه اینکه خوشبین باشند بلکه بدبین بودند و از اول انقلاب به آمریکا اعتماد نمی کردند چرا که از تاریخ درس گرفته بودند و براساس تجربیات به دشمن اعتماد نمی کردند، ولی با این حال کسانی اعتقاد داشتند که با مسئله برجام رفاه بر سر سفره مردم می آید و روابط عادی می شود، این افراد هم تجربه کردند و هم اکنون متوجه شدند که دشمن اهل تعهد نیست.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در خصوص وفاق مسئولان در خصوص برجام، تصریح کرد: مسئولان کشور از ابتدا نیز در خصوص توافق بین المللی برجام با هم متحد بوده و هم اکنون نیز برای خروج از آن در صورت لزوم، با هم همگرا هستند.

حجت الاسلام دلدار یادآور شد: اتحاد در خصوص برجام مورد تاکید مسئولان کشور قرار گرفته است و در این خصوص اتفاق نظر دارند که برجام سندی بر حقانیت جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مبارزه بر استکبار تأکید دارد، افزود: ایران همواره در تجربیات خود به این نتیجه رسیده است که آمریکا پیمان شکن است و نمی توان به او اعتماد کرد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با تاکید بر اینکه راه و چاره ای جز مبارزه با استکبار وجود ندارد، گفت: اگر خواسته باشیم پیشرفت کنیم و روی پای خود بایستیم، باید با استکبار مبارزه کنیم و راهی جز این نداریم.

حجت الاسلام دلدار افزود: فراکسیون امید و بخشی از مجموعه دولت هم اکنون بر این عقیده اند که حالت ایران در برجام فایده ای ندارد و این که در برجام باشیم و از منافع آن استفاده نکنیم بی فایده است و خروج از برجام از این حالت بهتر است.

وی یادآور شد: همان کسانی که روزی به دنبال برجام بودند هم اکنون خروج از برجام را بهتر می دانند و با همگرایی ای که به وجود آمده، همه بر این باورند که ماندن در برجام برای ایران فایده ای ندارد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: باید راه های درونی مانند فرمایشات مقام معظم رهبری همچون اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را پیگیری کنیم تا به پیروزی برسیم.

حجت الاسلام دلدار بیان کرد: دشمن به تعبیر قرآن مانند سگ هار می ماند که وقتی آدم را دنبال می کند اگر در مقابلش بایستد، از شر او در امان است ولی اگر فرار کند او نیز آدم را دنبال می کند؛ پس راه مقابله با توطئه ها، همان مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن است.

وی افزود: اگر در مقابل سوریه و عراق فقط نظاره گر می بودیم معلوم نبود چه بر سر ما می آمد اما با مقاومت به اهداف خود رسیدیم و امروز پیروز میدان هستیم.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی هم تا وقتی که ناامید نشویم و در برابر مشکلات مقاومت و ایستادگی کنیم و همچنین از ظرفیت های خود استفاده کنیم، به تمام اهداف و منافع خود دست یابیم.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه برجام توافقی بین المللی است، گفت: برجام بین ایران و شش کشور دیگر انجام و نهایی شده و مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت و سازمان ملل روی آن تأکید داشتند.

وی با اشاره به بدعهدی های غرب در خصوص برجام، افزود: مسئولان کشور باید در هر صورت در راستای نظام سیاسی کشور و شورای عالی امنیت ملی حرکت کنند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه برخی بدعهدی های غرب پس از انعقاد برجام، انتقادهایی را نسبت به این سند به همراه داشت، تصریح کرد: در هر صورت همگان باید توجه کنند که نظام سیاسی کشور دارای یک نهاد بالای امنیتی به نام 'شورای عالی امنیت ملی' است که همه باید در جهت سیاست های آن، حرکت کنند.

حجت الاسلام دلدار خاطرنشان کرد: وفاق در خصوص برجام هم اکنون بین مسئولان سه قوه در کشور وجود دارد و همگی برای برجام و تبعات آن اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha