جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کالای ایرانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: تولیدکننده در ابتدا باید موضوع مهم رقابت را مدنظر قرار دهد، چرا که حمایت بی‌چون و چرا و بدون هدف، هیچ‌گاه منجر به رشد تولید نمی‌شود.

حجت الاسلام مسعود انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: تولیدکننده باید کالای باکیفیت با قیمت مناسب و در زمان مناسب تولید کند و اگر غیر از این باشد نباید توقع حمایت از تولید داشته باشد.

این پژوهشگر  افزود: مردم باید بدانند افزایش تولید داخلی به افزایش توسعه بخش خصوصی، اشتغال و رفاه اجتماعی منجر می‌شود و در واقع  همه مردم به طور غیرمستقیم ذینفع خواهند بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه تعصب لازم برای حمایت از تولید داخلی وجود ندارد. کالاهای ایرانی بی‌کیفیت شمرده می‌شوند و داشتن کالای خارجی اعتبار و تشخص می‌آورد که باید این دیدگاه در بین مردم تغییر یابد تا تولید داخلی رونق گیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: گاهی مردم بسیاری از کالاهای خارجی بی‌کیفیت را خریداری می‌کنند که نمونه مشابه آن باکیفیت بهتر در  داخل کشور تولید می‌شود. تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید بیش از گذشته به تبلیغ کالاهای ایرانی پرداخته و در راستای حمایت از تولید داخلی اقدامات لازم و مردمی انجام دهند زیرا در طول تاریخ هر جا به مردم اعتماد شده، موفقیت‌های بهتری به دست آمده است.

حجت الاسلام انصاری گفت: تولیدکننده در ابتدا باید موضوع مهم رقابت را مدنظر قرار دهد، چرا که حمایت بی‌چون و چرا و بدون هدف، هیچ‌گاه منجر به رشد تولید نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: تولید کننده ایرانی باید محصولات کاملا استاندارد و مورد قبول تولید کند تا مردم را از خرید و مصرف محصولات خارجی بی نیاز کند.

وی اظهار کرد: حتی اگر کیفیت کالای ایرانی هم پائین است، مردم می توانند با تحمل آن و خرید کالا، از تولید کننده حمایت کنند مثل دیگر کشورها که این مراحل را طی کردند و امروز به قدرت بزرگ اقتصادی و صنعتی رسیده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha