پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب روشنای علم

حوزه/ آیین رونمایی از نسخه عربی کتاب روشنایی علم با عنوان انوار العلم مقام معظم رهبری، با حضور معاون امور بین‌الملل موسسه پژوهش و فرهنگ انقلاب اسلامی، در غرفه مرکز فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه کتاب، رسول اسماعیل‌زاده، رئیس مرکز ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز شنبه (15 اردیبهشت) در این نشست با بیان اینکه این کتاب مجموعه رهنمودها و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت تولید علم است، گفت: ترجمه کتاب روشنایی علم  که دو سال پیش به چاپ رسیده بود در قالب طرح ملی تاپ و با مشارکت و مباشرت ناشر تونسی به زبان عربی ترجمه شده است.

رئیس مرکز ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: کتاب «انوار العلم» در هزار نسخه به چاپ رسیده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس نیز رونمایی شده است.

اسماعیل‌زاده افزود: چندین عنوان کتاب دیگر از تالیفات مقام معظم رهبری در دستور کار ترجمه به زبان‌های زنده دنیا برای صدور اندیشه و دیدگاه‌های ایشان به خارج از مرزها قرار دارد.

وی در تشریح و معرفی طرح ملی تاپ گفت: ترجمه و انتشار آثار ادبی و معارف انسانی  نویسندگان ایرانی به زبان‌های زنده دنیا از دو سال پیش در قالب طرح تاپ قرار گرفته است.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: توجه به نشر و ترجمه آثار و تولیدات فرهنگی و ادبی و معارف اسلامی به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطر نشان کرد: بسیاری از ناشران خارجی داوطلب همکاری در این راستا هستند.

محسن پاک آیین، معاون امور بین المللی پژوهش و فرهنگ انقلاب اسلامی نیز در این مراسم تولید علم را از مصادیق قدرت کشورها و از شاخصه‌های توسعه یافتگی در ابعاد جهانی در نگاه مجامع بین‌المللی علمی دانست و تصریح کرد: ضرورت تولید و زایش علم در داخل کشور از تاکیدات مقام معظم رهبری و برگرفته از شعار کلیدی نظام با عنوان «ما می‌توانیم» است.

در ادامه آشوری، رئیس کارگروه ترجمه کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر تاکید بر انتقال افکار بلند مقام معظم رهبری در خارج مرزها ،افکار وآثار نخبگان فرهنگ و ادب این خاک را سرمایه‌های بزرگی دانست که باید به نحوه شایسته از آن بهره‌مند شد.

رئیس کارگروه ترجمه کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر نقش نمایندگان فرهنگی و رسانه ها در نیل به این هدف تاکید کرد.

گفتنی است: سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha