چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ همایش آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه

حوزه/ معاون آموزش جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: امروز در نقاط مختلف ایران و سایر کشور ها شاهد حضور حوزه های علمیه توانمندی هستیم و اینکه روزی تشکیل حوزه علمیه در اروپا غیر قابل تصور بود؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی این امر تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی شامگاه شنبه در همایش «آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت های بین المللی حوزه های علمیه» که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد،با ذکر این مطلب که حوزه های علمیه شیعه نهادی ریشه دار اعماق قرون هستند، گفت: در یک قرن اخیر حوزه علمیه قم به کانون و مرکزی تبدیل شده است و به برکت انقلاب اسلامی تحولی عظیم در آن رخ داد.

وی افزود: نظام علمی حوزه های علمیه از خصوصیاتی برخوردار بوده که لازم است در آینده بر این خصوصیات توجه داشته باشیم و آنچه سبقه حوزه های ما بوده در این گسترش نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

معاون آموزش جامعه المصطفی بیان کرد: حوزه های ما همیشه تربیت محور و رسالت مدار بوده اند، حوزه انسان هایی را تربیت کرده که آراسته به فضائل اخلاقی و معنوی بودند و دانش آموختگان آن احساس یک رسالتی می کنند که این وجه تمایز دانش آموخته حوزوی با سایر مراکز علمی است.

وی اظهارکرد: حوزه های علمیه علاوه بر مساله آموزش مواردی چون پژوهش، پاسخگویی به نیاز های جامعه و تبلیغ را همیشه با خود داشته اند؛ امروز در نقاط مختلف ایران و سایر کشور ها شاهد حضور حوزه های علمیه توانمندی هستیم و اینکه روزی تشکیل حوزه علمیه در اروپا اگر غیر قابل تصور بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی این امر تحقق یافته است.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه افزود: حوزه ای که در هامبورگ تشکیل شده تنها حوزه ما در اروپا نیست و به لطف الهی در این منطقه و مناطق دیگری چون دانمارک، نروژ و فرانسه شاهد تشکیل مدارس علمیه هستیم.

وی مطرح کرد: حوزه علمیه در درون توسعه چشمگیری پس از انقلاب داشته و بیش از 20 مرکز تخصصی و رشته های تخصصی در حوزه شکل گرفته است و توجه به علوم انسانی جدید با نگاه انتقادی ایجاد گردید.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی ادامه داد: ضرورت دارد این حوزه ها ارتباطشان را با مرکز حوزه علمیه حفظ کنند و نظام آموزشی آن ها با مرکز تنظیم شود و از ظرفیت اساتید بزرگ و شخصیت های برجسته حوزوی استفاده کنند.

معاون آموزش جامعه المصطفی بر لزوم توجه به بخش خواهران در مرکز اسلامی هامبورگ تاکید کرد اظهارکرد: برای آینده کار در اروپا باید به این نکات توجه کرد که از جمله آنها می توان به تدوین متونی برای آموزش در این مراکز، طراحی رشته هایی متناسب با نیاز منطقه، شناسایی نیاز ها و پاسخ مناسب آموزشی به آن اشاره کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha