شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 449195
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کتاب "تاثیر نهج البلاغه در تفاسیر امامیه"

حوزه/ به تازگی از سوی مؤسسه علوم نهج البلاغه وابسته به آستان مقدس حسینی کتابی با عنوان "أثر نهج البلاغة في تفاسير الإمامية في القرن الخامس عشر الهجري" اثر شیخ محسن الخزاعی به زبان عربی منتشر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به تازگی از سوی مؤسسه علوم نهج البلاغه وابسته به آستان مقدس حسینی، کتابی با عنوان "أثر نهج البلاغة في تفاسير الإمامية  في القرن الخامس عشر الهجري" اثر شیخ محسن الخزاعی به زبان عربی منتشر شد.

عمار الخزاعی مسئول تبلیغات مؤسسه علوم نهج البلاغه در این زمینه، گفت: این کتاب با هدف کشف تاثیر نهج البلاغه در فهم متن قرآن و تولید یک الگوی تفسیری فراگیر و شامل نگاشته شده است.

وی افزود: مقید شدن نام کتاب با قید قرن 15 هجری نیز به خاطر ویژگی این قرن است؛ چراکه یک مدرسه تفسیری بزرگ در این قرن شکل گرفت که توانست تولیدات تفسیری بدیعی را ارائه کند.

خزاعی ادامه داد: کتاب از یک مقدمه و سه فصل و یک خاتمه تشکیل شده و فصل اول به بررسی تلاش امیرالمؤمنین علیه السلام در زمینه خدمت به قرآن کریم؛ فصل دوم به بررسی مصدر بودن نهج البلاغه در تفسیر و فصل سوم نیز به بررسی سطوح به کارگیری نهج البلاغه در تفاسیر امامیه در قرن 15 هجری می پردازد و خاتمه کتاب نیز شامل توضیحاتی درباره مهم ترین نتایج این پژوهش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha