جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد انارکی محمدی

حوزه/ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حل مشکلات عدیده تولیدکنندگان در کشور را لازمه حمایت عملی از کالای ایرانی در سال جاری برشمرد.

احمد انارکی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که برای حمایت از کالای ایرانی باید به دنبال حل مشکلات تولیدکنندگان باشیم، اظهار داشت: یکی از جدی ترین مشکلات تولیدکنندگان این است که نرخ تسهیلات بانکی بالاست و با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و معضل رکود، بازپرداخت آن ها دشوار است و لذا نظام بانکی باید تسهیلات طولانی مدت با نرخ سود کم به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بدهد.

وی افزود: از سویی می بایست شرایطی فراهم شود که بازار 80 میلیونی کشور در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم نه این که به راحتی و بدون حساب و کتاب و نظارت لازم، اجناس خارجی به صورت قاچاق و یا حتی رسمی وارد بازار شود و این مساله باعث اُفت فروش محصولات ایرانی گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: جدای از لزوم حمایت دولت از بخش تولید ، خود تولیدکنندگان نیز باید بدانند که به هر حال مردم نیز به دنبال جنس و کالای باکیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستند و لذا در فعالیت خود باید به دو فاکتور مهم کیفیت و قیمت توجه بیشتری داشته باشند تا این امر باعث گرایش توده های مردم به خرید کالای ایرانی شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha