سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قرآن

حوزه/ حجت الاسلام حاج احمد گفت: ما باید سعی کنیم انقلاب خود را خوب بشناسیم و آن را خوب به دنیا معرفی کنیم و طبق آیات قرآن در مقابل دشمن بایستیم و بدانیم که طبق نظر خود آنها هرچند دشمنی با آمریکا خطرناک است، ولی به طور قطع دوستی با آن کشنده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  از اصفهان، حجت الاسلام میثم حاج احمد، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در نشست بصیرتی با موضوع«دشمن شناسی برمبنای قرآن» که در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد، سخن خود را بابیانی از مقام معظم رهبری آغاز  و اظهار کرد: در منویات حضرت امام خامنه ای آمده که حوزه علمیه باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند، این سخن معظم له جای تامل زیادی دارد که دلیل سخن ایشان چه بوده؟

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با تاکید بربزرگ و ارزشمند بودن انقلاب اسلامی ایران افزود: ما برای اینکه انقلاب خود را خوب به دنیا معرفی کنیم، ابتدا باید نظریات در مورد انقلاب اسلامی را بررسی کنیم و ببینیم چه کسانی در مورد انقلاب ما صحبت می کنند؟چه می گویند؟و بزرگی انقلاب را چگونه تعبیر می کنند.؟ متاسفانه خود ما در داخل این انقلاب و نظام را ناچیز می بینیم، ولی کسانی که در مورد انقلاب اسلامی ایران در حال توطئه هستند به قدرت این نظام و انقلاب به خوبی واقف هستند.

وی ادامه داد: برای اینکه انقلاب خود را خوب بشناسید، بهتر است در ابتدا انقلاب های دیگر مانند انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب هندوستان و ... را مطالعه و بررسی کنید که چرا بسیاری از آنها دوام نداشتند و آرمانها و شعارهای آنها به فراموشی سپرده شد.

 مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون اصفهان با اشاره به اینکه که شعارهای انقلاب تداعی کننده گفتمان های انقلاب است، افزود: اگر امروز مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در خط مقدم دفاع از آرمان ها و گفتمان ها و حتی شعارهای انقلاب ایستاده باید بدانید که شعارهای انقلاب تداعی کننده گفتمان های انقلاب است .

وی  با اشاره به آیات قرآن گفت:خداوند در آیات 118ت ا120 سوره آل عمران خطاب به مومنان می فرماید:(ای اهل ایمان از غیر خودتان برای خود محرم نگیرید،آنان از هیچ توطئه وفسادی در باره شما کوتاهی نمی کنند؛شدت گرفتاری و رنج و زیان شما را دوست دارند؛ به تحقیق دشمنی با اسلام و مسلمانان از لابلای سخنانشان پدیدار است و آنچه در سینه هایشان پنهان می دارد بزرگ تر است....) اگر به آیات قرآن توجه کنیم آن وقت می توانیم به خوبی با دشمن برخورد کنیم.طبق این آیات هیچگاه دشمنان نمی تواند به نفع مسلمانان کاری انجام دهند و اگر صبر کنید و جامعه را آماده کنید ذره ای ضرر از جانب دشمن به شما نخواهد رسید.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان تصریح کرد: خداوند در آیه 51 سوره مائده می فرماید:(ای کسانی که ایمان آورده اید !یهود ونصارا را سرپرستان و دوستان خود نگیرید،آنان سرپرستان و دوستان یکدیگرند و تنها به روابط میان خود وفادارند ...) و در آیه 139 سوره نساء آب پاکی را روی دست مومنان می ریزد و می فرماید:(همان کسانی که کافران را به جای مومنان سرپرست و دوست خود می گیرند؛ آیا عزت و قدرت را نزد آنان می طلبند؟به یقین عزت و قدرت فقط برای خداست)، مبنای ما قرآن است، بنابراین وقتی قرآن اینگونه به ما اخطار می دهد تکلیف ما مشخص است.

حجت الاسلام حاج احمد با تاکید بر لزوم حفظ ارزش انقلاب اسلامی،‌ گفت: ما باید انقلاب خود را به جهان صادر کنیم و خوشبختانه تاکنون صادر شده است، بسیاری از بیداری هایی که در دنیا اتفاق افتاده بر گرفته از انقلاب اسلامی ایران بوده و انقلاب ما برگرفته از نهضت عاشورا بوده است. مهاتما گاندی رهبر انقلاب هندوستان در یکی از سخنرانی های خود اعلام داشت: اگر ما بخواهیم از زیر یوغ انگلستان رها شویم باید همان راهی را برویم که حسین بن علی(ع) در کربلا رفت.

وی افزود: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، یک حقیقت بزرگی است، یعنی حتی انقلاب های غیر از اسلام و شیعه اگر می خواستند از زیر یوغ استعمار گران رها شوند رسما اعلام می کنند که باید همان راهی را برویم که حسین(ع) در کربلا رفت، یعنی محکم و باتمام دار و ندارمان بایستیم و آزادمرد باشیم تا آزاد شویم وانقلاب ما نیز بر گرفته از همین است، شهدای مانیز همین راه را رفتند تا این انقلاب به ثمر رسید.

 مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون اصفهان، علت تحریم های دشمن را قوی بودن انقلاب ایران دانست و افزود: متاسفانه در داخل کشور انقلاب را خیلی ضعیف می بینند در حالی که انقلاب ما در دنیا بسیار قوی است و برای همین است که 40سال است که ایران در تحریم به سر می برد.

 وی ادامه داد: برای شناخت بهتر انقلاب اسلامی ایران باید نظریات را از زبان صاحبنظران به نام دنیا شنید که از جمله آنان می توان به «هنری کسینجر» اشاره کرد، این کارشناس غربی، مغز متفکر و بهترین تئورسین ایالات متحده آمریکاست که خطاب به دولت آمریکا می گوید:(انقلاب ایران نه تنها منابع اقتصادی ما را از ما گرفت بلکه آقایی ما را در دنیا شکست. پیام انقلاب ایران خطرناک است؛ پیام این است می توان در مقابل ایالات متحده آمریکا ایستاد و به پیشرفت رسید. او می گوید، تا می توانید جلوی این پیام انقلاب ایران را بگیرید.)از نظر کسینجیر امروز در دنیا 4 کشور قدرتمند وجود دارد که دنیا را اداره می کنند: آمریکا، روسیه، ایران و چین.

حجت الاسلام حاج احمد افزود: از نظر غرب ایران یکی از چهار کشور قدرتمند دنیاست، در حالی که ما خودمان را قبول نداریم، کسینجر سال گذشته در بحث مذاکرات اعلام کرده بود که برجام به نفع ماست. بنابراین اینکه ترامپ دم از برهم زدن برجام می زند به خاطر این است که برجام 2 را رقم بزند و موشک های ایران را روی میز مذاکره قرار دهد و کشور ایران را خلع سلاح کند و تجربه نشان داده که هر کشوری را که آمریکا خلع سلاح کرده، بلا فاصله به آن حمله کرده است.

وی در پایان افزود: ما باید سعی کنیم انقلاب خود را خوب بشناسیم و آن را خوب به دنیا معرفی کنیم و طبق  آیات قرآن در مقابل دشمن بایستیم و بدانیم که طبق نظر خود آنها هرچند دشمنی با آمریکا خطرناک است ولی به طور قطع دوستی با آن کشنده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha