شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت: یکی از حقایقی که برای همه انسان ها نقش تأثیرگذار دارد، امید به آینده است که نقش کلیدی برای حیات جامعه ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گلپایگان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در نخستین روز از اولین همایش بین المللی گفتمان مهدویت که ظهر امروز یکشنبه با حضور فضلا، اساتید حوزه و دانشگاه و میهمانانی از 12 کشور مختلف، در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه بشارت های قرآن و اهل بیت (ع) در رابطه با آیندگان جهان است، اظهار داشت: یکی از حقایقی که برای همه انسان ها نقش تأثیرگذار دارد، امید به آینده است که نقش کلیدی برای حیات جامعه ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن و کلمات نورانی پیامبر و  اهل بیت (ع) جامعه بشری را به آینده ای روشن نوید می دهد، تصریح کرد: این امید را ما در فرهنگ مهدویت از آن به نام انتظار فرج یاد می کنیم یعنی امید به آینده ای روشن که جهان حالت تحول و دگرگونی پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ناامیدی در امور و نسبت به آینده موجب احساس سستی به انسان خواهد شد، افزود: انسان ناامید دست از کار و تلاش برمی دارد اما اگر کسی دورنمای زندگی اش امید بود و به آینده ای روشن امید داشت با تمام وجود گام برداشته و تا به هدف نرسد دست از تلاش برنخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این همایش، بیان داشت: ما امروز در عصر غیبت کبری دارای چه وظیفه ای هستیم؟ با الهام از پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی این شخصیت بزرگ دینی مانند آنچه در آیات و روایات آمده آینده ای روشن را نوید داده اند که شما امیدهای آینده کشور و کارگزاران آینده نظام از میان شماست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در راستای حاکمیت مستضعفان عالم بر جهان هستی خاطرنشان کرد: در فرازهایی از قرآن (اسلام، بعثت و ظهور )خداوند متعال از واژه منت استفاده می کند و این واژه به این معناست که نعمت بزرگی را به بشریت ارزانی داشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان روایتی از حضرت علی (ع) در راستای ظهور منجی عالم بشریت، اظهار کرد: همزمان با ظهور حضرت مهدی (عج) حکومت دینی، احساس امنیت، جامعه موحد و عالمان هم احساس امنیت می کنند، در شرایط ناامنی یک فضای امن در پایان جهان در پرتو حکومت امام زمان (ع) در اختیار آنان قرار می گیرد .

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند، حضرت رسول اکرم (ص) را با دین حق برای هدایت انسان ها فرستاد، اظهار کرد: کوچکترین روستایی در سراسر هستی باقی نخواهد ماند مگر اینکه شعار رسای توحید و رسالت در آن طنین انداز می شود چنانچه در روایت اهل بیت (ع) بیان شده ناامیدی به دنبالش رکود و انتظار و امید، پویایی جامعه متحرک و اقدام کننده را به دنبال دارد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: انتظار فرج دارای آثار فراوانی است که از جمله آنها آثار عقیدتی، روانی، سیاسی، عرفانی، معرفتی، تربیتی و اخلاقی خواهد بود و اثر عقیدتی آن این است که انسان منتظر همیشه به یاد امام زمان (ع) است و کسی که از دنیا برود و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به آثار روانی انتظار فرج اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی بر اساس حالت انتظار به وجود آمد و این انقلاب پیش مقدمه و زمینه ساز ظهور است، لذا باید فضای جامعه آماده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری آثار سیاسی ظهور را دنبال حکومت عدل بودن انسان ها برشمرد و تصریح کرد: آثار عرفانی شامل معرفت انسان نسبت به حضرت مهدی (عج) و آثار اخلاقی و تربیتی  در انتظار منجی عالم بشریت  برای انسان به همراه دارد ، منتظرین باید خود را آماده کنند، زیرا انتظار، یک معلم برای انسان است.

آیت الله حسینی بوشهری، اولین وظیفه انسان منتظر را صبر و تحمل در برابر مشکلات بیان کرد و افزود: وظیفه ما در شرایط انتظار موحد و خداشناس بودن است، چنانکه حضرت علی (ع) در این راستا شاخص منتظران را خداباوری می نامد که نهایت خداشناسی در وجودشان موج می زند و رابطه عمیقی با خدا دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha