جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، افزایش میزان مشارکت روستائیان استان در پرداخت زکات نسبت به سال های گذشته را نشان از موفقیت روحانیت در تبلیغ این فریضه الهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، عصر روز گذشته در جلسه شورای زکات این استان، زکات را جزء فروعات اسلام دانست و ابراز داشت: زکات از جملله وظایف اقتصادی مسلمین و همچنین شعائر دینی اسلام است.

وی با بیان اینکه ۵۶ آیه در مورد زکات در قرآن کریم آمده که ۲۷ مورد آن در کنار واژه «نماز» بیان شده است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ زکات با محوریت توصیه‌ های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جامعه تبیین شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در امر جمع آوری زکات فطره در پایان ماه رمضان باید وحدت رویه بین پایگاه های جمع آوری کننده برقرار باشد، متولیان امر اقدامات قانونی جهت تامین امنیت صندوق های جمع ‌آوری زکات فطره را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برگزاری دوره های آموزشی برای عاملان زکات شد و اظهار داشت: مشارکت روحانیان و مبلغان اعزامی به مناطق روستایی در امر ترویج فرهنگ زکات و تبیین مسائل شرعی آن بسیار مطلوب بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به افزایش میزان مشارکت روستائیان استان آذربایجان شرقی در پرداخت زکات تصریح کرد: افزایش پرداخت زکات روستائیان این استان نسبت به سال های گذشته، نشان از موفقیت روحانیت در تبلیغ این فریضه الهی است، موارد مصرف زکات در شرع مشخص است و باید طبق نظر آموزه های اسلامی و حاکم شرع مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha