پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس خامه یار

حوزه/ معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: قم جایگاه علمی، دینی، فرهنگی، تاریخی و همچنین اقتصادی دارد و این جایگاه برای این شهر در ایران یک برند است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به نقل از ستاد خبری هفته فرهنگی قم در لبنان دکتر خامه یار گفت: قم موقعیت شناخته شده جهانی دارد. انقلاب و امام خمینی(ره) را با قم می شناسند. این یک شناخت تاریخی است. طبیعتا ورود و حضور قم با این شکل و در این چهارچوب در لبنان اهمیت قابل توجهی دارد. همیشه آنها آمده و قم را دیده اند و قم میزبان بوده است، یک بار قم در قامت میهمان باید ظاهر شود و خود را عرضه کند.

وی افزود: قم واقعاً جدا از جایگاه مقدس و زیارتگاهش یک منبع علمی است که نشر علم و دانش و ادب و فرهنگ و هنر را باید داشته باشد و این ضرورت اجتناب ناپذیری است.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه لبنان خصوصیات ویژه و شهر نبطیه جایگاه خاصی دارد و دارای بُعد تاریخی است، ادامه داد: جنوب لبنان با گسترش تشیع در ایران مرتبط است و علمای لبنان به قم هجرت کرده و نقش تاریخی ایفا کرده اند. برگزاری هفته فرهنگی قم در لبنان بازپیوند مجدد قم و جنوب لبنان است.

وی ادامه داد: رویداد فرهنگی قم در لبنان بسیار مبارک است به شرط اینکه خوب بتوانیم حضور داشته باشیم بدون حاشیه و با یک ندای وحدت گرایانه، گفتمان فراگیر، فرامذهبی و فرامذهبی و در عین حال این حرکت و این حضور را باید استمرار دهیم و استمرار آن باید به گونه ای باشد که نتیجه لازم را بدهد.

گفتنی است: هفته فرهنگی قم در لبنان به همت استانداری قم و همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نهادهای فرهنگی دیگر و برخی شرکت های اقتصادی استان قم از تاریخ 19 تا 25 اردیبهشت ماه در شهر نبطیه برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha