شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه/ حجت الاسلام خدری گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، ما ضرر چندانی نمی کنیم، بلکه با نگاه مسئولان به ظرفیت درونی کشور، اقتصاد مقاومتی وضعیت بهتری پیدا می کند و با حمایت بیشتر از کالای ایرانی، بنیه اقتصادی کشور تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در نشست بصیرتی در شهر بوشهر به موضوع خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: این روزها سر و صدای زیادی در رسانه‌ ها در مورد خروج آمریکا از برجام مطرح می شود و قرار است در روزهای آینده رئیس جمهور آمریکا اعلام کند که در برجام می ماند یا خارج می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در قضیه برجام، ایران به همه تعهداتش عمل کرد، ولی آمریکا و اروپا بدعهدی کردند و به همین دلیل، ما چیزی به دست نیاورده ایم که با خروج رئیس جمهور آمریکا از برجام، چیزی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: اروپا به ایران فشار می آورد و به ما توصیه می کند که سعی کنیم آمریکا را در برجام نگه بداریم و البته منظورش از این توصیه این است که ایران مذاکرات مکمل را بپذیرد و بر سر توان دفاعی و نفوذ منطقه ای مذاکره کند و بیش از پیش کوتاه بیاید. البته مسئولان ما پاسخ داده‌اند و اعلام کرده‌اند که هیچ گونه مذاکره دیگری را نمی پذیرند ولی مسأله این است که این کشورهای بدعهد و دروغگو به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستند و هر جا که ما کوتاه بیاییم و به پای میز مذاکرات برگردیم، مطالباتشان را بیشتر می کنند و چند سال دیگر هم ما را معطل می کنند و دوباره بهانه دیگری را پیش می کشند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه تنها فایده برجام برای ملت ما این بود که آمریکا و دیگر دشمنانش را بیشتر شناخت، اظهار داشت: به این معنا که چند سال قبل برخی از افراد فکر می کردند اگر ما اهل مذاکره باشیم دشمنان ما کوتاه می آیند ولی امروز همه ملت به روشنی دیدند و پی بردند که کوتاه آمدن در مقابل آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد و این همان چیزی بود که رهبر معظم انقلاب در روزهای تصویب برجام فرمودند که پذیرش برجام، ظرفیت فکری ملت ما بالاتر خواهد برد.

حجت الاسلام خدری گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام، ما ضرر چندانی نمی کنیم، بلکه با نگاه مسئولان به ظرفیت درونی کشور، اقتصاد مقاومتی وضعیت بهتری پیدا می کند و با حمایت بیشتر از کالای ایرانی، بنیه اقتصادی کشور تقویت خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در پایان گفت: اگر مسئولان با تدبیر عمل کنند و روابط شایسته و مناسبی با کشورهای دیگر برقرار کنند و از سویی پاسخ واحدی از ایران در مقابل بدعهدی آمریکا به دنیا مخابره شود و مردم هم استقامت بیشتری در مقابل زیاده خواهی آمریکا داشته باشد، همچنان که امام بزرگوار از روز اول فرمودند؛ "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha