جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هلال احمر

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ شاکر با اشاره به اهمیت و جایگاه یاری‌رساندن به دیگران، گفت: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع)، ثواب گره‌گشایی از کار مردم از ثواب زیارت امام حسین (ع) هم بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل شاکر، عضو شورای حوزه علمیه یزد، صبح امروز در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان یزد، ضمن گرامیداشت هفته هلال‌احمر، با اشاره به اهمیت و جایگاه یاری‌رساندن به دیگران گفت: خدمت به مردم از برترین عبادات در دین اسلام است. باید از فرصت خدمت‌رسانی به مردم نهایت استفاده را ببریم.

امام‌ جمعه اردکان افزود: بر اساس روایات ائمه معصومین(ع)، ثواب گره‌گشایی از کار مردم از ثواب زیارت امام حسین(ع) نیز بالاتر است.

وی با بیان این که هدف اصلی هلال‌احمر خدمت به مردم است اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های هلال‌احمر این است که مسائل سیاسی و جناحی در آن وجود ندارد و این نهاد بین‌المللی تحت تأثیر این‌گونه مسائل قرار نگرفته است.

گزارشی مختصر از فعالیت های هلال احمر یزد

در ادامه محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گزارشی از اقدامات این نهاد در راستای خدمات‌رسانی به مردم ارائه کرد و گفت: عمده فعالیت ما در بخش جوانان، غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی و دانشجویی است و ما در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری سایر نهادهایی که در این مسیر تلاش می‌کنند می‌توانیم مؤثر باشیم.

وی افزود: در زمینهٔ امداد و نجات نیز تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و موتوری فعالیت دارند و امور داوطلبان نیز در راستای سازمان‌دهی خیرین به‌عنوان پلی برای توان توانمندان و نیاز نیازمندان عمل می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: به‌زودی مرکز جامع توان‌بخشی هلال‌احمر استان یزد با همکاری بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط در این زمینه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha