جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: فضای مجازی منبری سیار برای تبلیغ دین است که طلاب جوان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب و اساتید مدارس علمیه استان به مناسبت هفته معلم، با تبریک این هفته به اساتید حوزه خراسان شمالی، اظهار داشت: فضای مجازی منبری سیار برای تبلیغ دین است که طلاب جوان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: تبلیغ دین و شناخت دین اسلام اختصاص به زمان و مکان و نیاز به ابزار خاصی ندارد بلکه شریعت اسلام آن‌قدر پویا و جامع است که در هر عصر با توجه به نیازهای جامعه پاسخگوی نیازها و مسائل آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان ‌شمالی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به طلاب و روحانیون برای ورود به بحث فضای مجازی و مبارزه با اقدامات ضد اسلامی و معرفی اسلام ناب اشاره کرد و گفت: بارها رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نه‌تنها طلاب بلکه همه نسل جوانی که توانایی ورود به این عرصه را دارند اقدام کنند تا بتوانند از شریعت اسلام تصویر روشن و درستی را به مخاطبان عرضه کنند.

وی اظهار داشت: طلاب و روحانیون برای مبارزه بهتر و تخصصی‌تر با جنگ نرم دشمنان و نیز فضاهای مجازی باید به علم روز و آشنایی کامل با فضای مجازی، اینترنت و تکنولوژی روز مجهز باشند تا بهتر راه‌های نفود دشمنان را پیدا کنند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: برخورد ما با دشمن باید با سبک و سلاح روز باشد، امروز فضای مجازی یکی از سلاح‌های روز است که دشمن از این طریق درصدد ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی است و روحانیان و طلاب به عنوان پاسداران اسلام و انقلاب باید برای تقابل با دشمن هوشمندانه به این عرصه ورود کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه رسالت دارند باران صفت ببارند و در تزکیه و طهارت جامعه تلاش کنند، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه ابتدا خود را صالح می‌کنند و بعد از آن مصلح جامعه می‌شوند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه طلبه پس از ورود به حوزه باید نیتش صالح و طاهر شدن باشد، افزود: یکی از مصادیق رزق٬ علم‌آموزی است و هر رزقی زکاتی دارد که زکات علم، انتشار آن است و اگر انسان آموخته‌های خود را در جامعه منتشر کند برکات علمش بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه، مصداق کلام امام صادق(ع) هستند که می‌فرماید: «عده‌ای بنده خدایند و باران صفت هستند و از برکات خودشان دیگران را سیراب می‌کنند.»

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تبلیغی طلاب علوم دینی٬ خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن، انبیاء، ائمه، اولیای الهی و علمای دین٬ همچون زنجیری روی زمین قرار گرفتند تا دین را تبلیغ کنند و بر این اساس حوزه‌های علمیه ادامه را انبیاء و اولیای الهی است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha