پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پذیرش طلاب

حجت الاسلام کلباسی گفت: آزمون مرحله اول پذیرش حوزه علمیه با قریب به ۳۰۰ نفر ثبت نام در ۷اردیبهشت ماه برگزار و مرحله دوم پذیرش تا ۲۰ تیرماه آغاز شده است که آزمون کتبی مرحله دوم ۲۲ تیرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ولاء کلباسی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مرحله نخست پذیرش حوزه علمیه اصفهان از اول بهمن 96 آغاز و در 7 اردیبهشت امتحان کتبی برگزار شد.

وی ادامه داد: برای پذیرش حوزه علمیه، اصفهان به یک مرحله اکتفا نکرده و ثبت نام مراحل بعدی به صورت کشوری و از طریق سایت در حال انجام است، این ثبت نام در مرحله دوم تا دهه آخر تیرماه  ادامه دارد چراکه در مراحل دوم به دلیل اتمام امتحانات مدارس آموزش و پرورش مراجعات علاقه مندان به حضور در حوزه علمیه بیشتر است.

مسئول پذیرش حوزه علمیه استان اصفهان تاکید کرد: مقاطعی که ما در حوزه اصفهان پذیرش می کنیم مقطع متوسطه اول پایه هشتم به بالا و مقطع متوسطه دوم و مقطع دانشگاهی شامل فوق دیپلم یا انصراف از دانشگاه است که براین اساس هر ساله حداقل 100 نفر متقاضی دانشگاهی داریم که در مدرسه ویژه شهید بهشتی در خیابان مسجد سید تحصیل می کنند.

وی افزود: برای مقطع متوسطه مدرسه امام صادق(ع) چهارباغ و امیرالمومنین(ع) در خیابان مصلی و مدرسه جدیدالتاسیس جامعه المهدی در نظر گرفته  می شو.د.

حجت الاسلام کلباسی ابراز کرد: پذیرش حوزه علمیه اصفهان هر ساله از طریق سامانه و  سایت www.esf-hozeh.com صورت می گیرد که معمولا هر ساله 1500 ثبت نام اولیه دارند که از این تعداد پس از انجام مصاحبه های کتب یو شفاهی  و گزینش، حدود 800 نفر به مدارس علمیه استان معرفی می شوند

وی تاکید کرد: امسال در مرحله اول پذیرش قریب به 300 نفر آزمون و در مراحل بعدی تتمه ثبت نام معمولا در دو مرحله بعد از امتحان اردیبهشت ماه حدود 1200 نفر پذیرش و در آزمون ورودی و مصاحبه های گزینش شرکت می کنند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: شرایط عمومی پذیرش طلاب، برخورداری از صلاحیت اعتقادی اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران برخورداری از سلامت جسمی و روحی، دارای بودن حداقل تحصیلات جهت دوره های آموزشی، نداشتن منع قانونی نظام وظیفه  و احراز شرایط سنی طبق جدول مندرج در دفترچه راهنما است.

وی در توضیح شرایط اختصاصی پذیرش طلاب، عنوان کرد: قبولی در آزمون کتیبی و مصاحب تایید سلامت جسمی و صلاحیت اخلاقی، تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح 1، تعهد تبلیغ برای داوطلبان در دوره کوتاه مدت،  قبولی در ازمون تثبیتی پس از تحصیل سه ماهه در حوزه علمیه می باشد.

حجت الاسلام کلباسی  اذعان کرد: مراحل پذیرش طلبه از ثبت نام  و شرکت در امتحان کتبی در قالب سوال های تستی شامل 100 سوال است که هر فرد بایدحداقل امتیاز 60 بگیرد و بعد از آن مصاحبه های گزینشی صورت می گیرد، سپس افراد وارد کلاس های تثبیتی می شوند که در این دوره تست ها و آزمایشهای سلامت صورت گرفته و یک مرحله دیگر تحقیقات محلی برای صلاحیت های اخلاقی و خانوادگی شخص است، پس از گذراندن با موفقیت  این مراحل،  طلبه تثبیت و کد رسمی می خورد ولی در تحصیل اگر افت تحصیلی و اخلاقی وجود داشته باشد، مرکز مدیریت با راهکارهایی آن را کنترل می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha