جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجمع اساتید حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: بر خلاف تصور برخی‌ها، این مجمع به هیچ عنوان صوری نیست بلکه سرآغاز یک حرکت بسیار موثر و مفید در ارکان تصمیم گیری شورای حوزه علمیه تهران خواهد بود. به عبارت دیگر مجمع اساتید سرآمد همه مجامعی است که در شورای معین حوزه حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق در اجلاسیه مجمع اساتید حوزه علمیه تهران که ظهر امروز در سالن آیت الله بروجردی مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت شورای دبیرخانه مجمع اساتید، اظهار داشت: اینجانب در مدت حضور خود در مدیریت حوزه علمیه تهران، به همراه معاونین مرکز در همه مدارس استان تهران حضور یافتیم و از نزدیک با مدیران، اساتید و طلاب دیدار و گفتگو داشتیم و در یک فضای صمیمی نظرات اساتید و طلاب را جویا میشدیم و پیشنهادات و انتقادات این عزیزان را دریافت کردیم.

وی افزود: نکته مهمی که در این دیدار ها متوجه شدیم، این بود که ارتباط قوی، مستقیم، صمیمی بین ارکان و بدنه حوزه با مرکز مدیریت آنچنان که باید برقرار نیست و انشقاقی بین این ارکان وجود دارد و این امر برای حوزه علمیه تهران یک نقطه ضعف است، حوزه علمیه‌ای که عریق و ریشه دار بوده و جایگاه مهم و تاثیرگذاری در تحولات سیاسی اجتماعی داشته است از این رو برآن شدیم تا این مسئله اصلاح و رفع شود.

مدیر حوزه علمیه تهران عنوان داشت: معتقدیم همه ارکان حوزه اعم از مسئولان، مدیران، اساتید و طلاب باید در روابط بین خود، دارای روابطی پایدار، منسجم، صمیمی و یکپارچه باشد تا بتوانیم با تقویت همه ارکان حوزه، جایگاه حوزه علمیه تهران را در نهادهای تصمیم ساز استان تقویت و تثبیت کنیم.

وی تصریح کرد: حضور نهادها و مراکز مهم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و... در تهران به عنوان پایتخت نظام اسلامی، مسئولیت و رسالت حوزه علمیه تهران را سنگین تر کرده، بنابراین ضرورت دارد همه ارکان حوزه با ایجاد ارتباط قوی، منسجم و صمیمی، به عنوان یک ید واحده عمل نموده و از ظرفیت ها و نقاط قوت همدیگر در رسیدن به هدف مشترک و متعالی بهرمند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: برای تحقق انسجام و یکپارچگی همه ارکان حوزه پیشنهاد داده شد تا چهار مجمع مسئولان، مدیران، اساتید و طلاب تشکیل شود و از بین اعضای این مجمع ۹ نفر به عنوان شورای دبیرخانه و به تعبیر مقام معظم رهبری هیئت اندیشه ورز انتخاب شوند و از این تعداد یک نفر هم به عنوان دبیرمجمع انتخاب شود؛ بعد از این مراحل ۴ نفر که به عنوان دبیرمجمع انتخاب شدند در شورای معین حوزه علمیه تهران حضور خواهند داشت.

وی عنوان داشت: وجود چنین شورایی موجب خواهد شد تا ارتباط بین ارکان مدیریتی حوزه و بدنه حوزه مستمر و مستحکم تر باشد و این شورا به عنوان اتاق فکر همه ارکان حوزه، تصمیماتی اتخاذ خواهند کرد که مطابق با واقعیات و امکانات موجود در حوزه‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با تاکید بر جایگاه و نقش اثرگذار شورای مجمع اساتید در برنامه‌های آتی حوزه علمیه تهران، گفت: بر خلاف برخی حرف‌ها، این مجمع به هیچ عنوان صوری نیست بلکه آغاز یک حرکت بسیار موثر و مفید در ارکان تصمیم گیری شورای حوزه علمیه تهران خواهد بود. به عبارت دیگر مجمع اساتید آغاز یک تحول اساسی در حوزه تهران است و سرآمد همه مجامعی است که در شورای معین حوزه حضور خواهند داشت. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی دعاگو IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام، شعاری که در نطفه مُرد