پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: ما باید در بحث مساجد با هیئت امنا ارتباط بگیریم و با شناخت با آنها رفتار کنیم و یا این که نسبت به امام جماعت مسجد شناخت داشته و بر اساس شناخت صحبت کنیم و در خصوص جوانان هم باید این شناخت را داشته باشیم تا آنها را جذب مساجد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در بازدید از دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین، گفت: ما باید زبان جامعه را یاد بگیریم و زبان مردم را بشناسیم و توجه داشته باشیم تا جامعه را نشناسیم نمی توانیم همراهی کنیم.

وی افزود: باید رویکردها به این سمت باشد که مردم به مساجد بازگرداند زیرا بر اساس احادیث انسان مومن در مسجد مانند ماهی در آب است و این جمله نشان می دهد حیات انسان موءمن در این است که در مسجد باشد.

وی افزود: دشمن که همواره اشاعه‌ فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند و معنویات را مانع اصلی هدف‌های خود می‌بیند، برای کم‌رنگ کردن این اعتقادات، با ایجاد خلل در اعتقادات قشر جوان، در به انحراف کشاندن و بی‌هویت کردن آنان می‌کوشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: قرآن کریم درباره خطر اشاعه‌ی زشتی‌ها در جامعه اسلامی هشدار می‌دهد و می‌فرماید: «کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آن‌ها در دنیا و آخرت است و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به رشد و گسترش رسانه‌های ارتباط جمعی و استفاده‌ی روزافزون از این فن‌آوری جدید، به‌ویژه شبکه‌های ماهواره‌ای، شاهد ورود عناصر فرهنگی جدیدی در میان خانواده‌ها و حریم خصوصی آنها هستیم که باعث پیدایش سلیقه‌ها، نگرش‌ها و باورهای متفاوتی در میان آنها شده است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: وظیفه کانون های فرهنگی مساجد ومبلغین ‌که با روشنگری و هوشیاری جامعه را نسبت به این پدیده شوم  برحذر داریم.

وی ارتباط با هیات امنا مساجد را بسیار با اهمیت دانست واظهار کرد: ما باید در بحث مساجد با هیئت امنا ارتباط بگیریم و با شناخت با آنها رفتار کنیم و یا این که نسبت به امام جماعت مسجد شناخت داشته و بر اساس شناخت صحبت کنیم و در خصوص جوانان هم باید این شناخت را داشته باشیم تا آنها را جذب مساجد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha