جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 449340
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین گفت: مسجدی می‌تواند از فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌اش نتیجه لازم را به دست آورد که گروه برنامه‌ریز زبده‌ای داشته باشد، چرا که امروز مساجد مهم‌ترین پایگاه معنوی جامعه ایرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی در دیدار با مدیر حوزه علمیه قزوین، گفت: بی‌شک، نقش مساجد استان در پیشبرد اهداف فرهنگی با توجه به جایگاه دینی و ملموس آن‌ها در زندگی مردمان کهن‌دیار قزوین، بر هیچ خبره و اهل نظری پوشیده نیست.

وی افزود: یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد که نقش انکارناپذیری در مدیریت و راهبری اجرای برنامه‌های فرهنگی، به ویژه در روستاها و محلات بازی می‌کند، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

وی اظهار کرد:  زمانی می‌توانیم ادعا کنیم در مساجدمان، جاذبه‌های فرهنگی و معنوی به وجود آورده‌ایم که پیش از آن، در جهت خودسازی فکری خود حرکت کرده باشیم و در این صورت است که اگر کسی به فعالیت‌های ما نقدی وارد کند، آن را قبول می‌کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با یادآوری جایگاه عمومی مساجد، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌هایی که معمولاً در برخی برنامه‌های فرهنگی مساجد به چشم می‌خورد، کم‌توجهی به جایگاه مسجد است؛ پس ضرورت دارد هنگام برنامه‌ریزی کردن، همه طیف‌های اجتماعی را مدنظر قرار دهیم و این گونه است که می‌توانیم برنامه‌های مبتنی بر واقعیت فرهنگی جامعه را طراحی نماییم.

حجت الاسلام رمضانی مساجد استان با اشاره به نقش حیاتی مساجد در توسعه فرهنگی جامعه، اظهار کرد: ایجاد فضای همدلی و همکاری بین هیأت امنا، امام جماعت و مردم مراجعه‌کننده به مسجد، یکی از اهداف مهمی است که باید مد نظر کانون‌های فرهنگی مساجد قرار داشته باشد.

وی افزود: ایجاد کتابخانه، تشکیل کلاسهای هنری، آموزشی، فرهنگی و خانه های نور از جمله اهداف تشکیل کانون های فرهنگی مساجد بوده که این امر در استان قزوین  محقق شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان قزوین، گفت: مسجدی می‌تواند از فعالیت‌های فرهنگی و هنری‌اش نتیجه لازم را به دست آورد که گروه برنامه‌ریز زبده‌ای داشته باشد، چرا که امروز مساجد مهم‌ترین پایگاه معنوی جامعه ایرانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha