پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصرف الکل

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

آمار الکل در مدارس،آمریکا را در بهت و وحشت فرو برد

تازه‌رین آمار منتشر شده نشان داده است، مصرف الکل میان دانش‌‌‌آموزان آمریکایی طی دهه گذشته 400 درصد افزایش یافته است و 86 درصد نوجوانان دبیرستانی الکل مصرف می‌کنند. کارشناسان بهداشتی باور دارند، نفوذ شبکه‌های اجتماعی یکی از دلایل مهم مصرف الکل میان این گروه سنی است.آمار مربوط به سوء مصرف مواد مخدر و الکل نشان می‌دهد، 86 درصد نوجوانان دبیرستانی الکل مصرف می‌کنند و تعداد زیادی از آنها نیز مواد مخدر مصرف کرده‌اند.بر اساس تحقیقات موجود، در ایالات متحده نوجوانان بیش از هر نوع مواد مخدری از الکل استفاده می‌کنند؛ مصرف الکل هر ساله 200 هزار نوجوان را راهی بیمارستان می‌کند و موجب مرگ 4 هزار و 300 دانش‌آموز می‌شود.براساس آمار، 35 درصد از نوجوانان 15 ساله به طور مرتب الکل مصرف می‌کنند.با توجه به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ایالات متحده، مصرف الکل بین‌ سال‌های 2006 تا 2010 منجر به مرگ سالانه بیش از 88 هزار نفر در آمریکا شده است.

 

محیط زیست،نخستین منطقه زیست کره جهانی را به کام مرگ فرستاد

واقعیت در رابطه با جزیره آشوراده و حساسیت های آن این است که این منطقه کوچک تنها جزیره ایرانی در دریای خزر است و جزو نخستین مناطق زیست کره جهانی قرار دارد. این منطقه به واسطه عدم دست اندازی انسانی با محیطی بسیار بکر و دست نخورده رو به روست که فضای بی نظیری برای زندگی حیات وحش فراهم کرده است.نزدیک به پانزده سال پیش بود که چشم منفعت طلبانه نهادها و مدیران اجرایی به این منطقه بکر متمرکز شد و تلاش های اولیه برای تصاحب آن و ایجاد طرح های گردشگری و اقتصادی در آن آغاز شد؛ در طول همه سال های گذشته بارها این منطقه محلی برای درگیری بخش خصوصی با سازمان محیط زیست بوده است تا شاید این نهاد نظارتی تسلیم و با ورود بخش خصوصی به ماجرا پروژه های اقتصادی در این جزیره آغاز شود.استاد دانشکده علوم دانشگاه تهران در پایان گفت: بنده واقعاً تاسف می خورم؛ هم برای سازمان محیط زیست و هم برای کسانی که مدعی هستند با بررسی کردن، چنین مجوزهایی را صادر کرده اند. تا آن جا که بنده اطلاع دارم، کلیه کارشناسانی که در دفتر زیستگاه ها حضور دارند با اجرای طرح گردشگری در «آشوراده» مخالف هستند و اگر هم مخالفت خود را به دلیل جایگاه سازمانی اعلام نمی کنند، در صحبت های خصوصی که باهم داریم اعلام می کنند که زور از بالاست و ما نمی توانیم کاری کنیم.

 

دماوند،فاتحه رمال میلیاردی را خواند

دادستان شهرستان دماوند از دستگیری رمالی با سابقه ۳۵ سال فعالیت و درآمد سالانه بیش از ۳ میلیارد تومان در دماوند خبر داد.حسن ابراهیمی بسابی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در مورد دستگیری رمال در منطقه جیلارد اظهار داشت: اسرار غم‌انگیز خانه سحر و جادو با دستگیری رمال و جادوگر به پایان رسید.وی بیان کرد: این فرد از سال 62 در منطقه جیلارد مشغول به فعالیت در زمینه‌های مختلف درمان دردها، بیماری‌های صعب‌العلاج، بخت‌گشایی، باطل کردن سحر، جلب محبت، بغض، جدایی، طلب فرزند و ... فعالیت داشته است.دادستان دماوند با اشاره به اقدامات منفی این فرد افزود: این جادوگر با توجه به اقداماتی که انجام می‌داده نه تنها کمکی به افراد نمی‌کرده بلکه مشکلاتی را هم برای آن‌ها ایجاد می‌کرده است، چرا که مراجعه‌کنندگان سخنان این فرد را درست پنداشته و بر این اساس مشکلات زیادی برایشان پیش می‌آمد.ابراهیمی بسابی با اشاره به درآمد روزانه یک تا دو میلیونی این فرد تصریح کرد: با شناسایی این فرد دستورات قضایی صادر و پلیس امنیت بلافاصله ورود پیدا کرد که در حین دستگیری تعدادی خانم نیز در محل جهت بررسی مسائل خانوادگی حضور داشتند.وی ادامه داد: این رمال کتاب‌ها و دفاتری داشته که لیست مراجعان را در آن ثبت می‌کرده که براساس آن سالی هزار و 800 مورد مراجعه‌کننده داشته و بیشتر مبالغ را به صورت دستی و نقدی دریافت می‌کرده است، بر مبنای بررسی‌های اولیه این فرد سالانه بیش از سه میلیارد تومان درآمد داشته است.

 

ایران،1 به 9 رو به زوال رفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایران 6.5 درصد افراد بالای 65 سال زوال عقل دارند و در دنیا تقریبا 11 درصد افراد بالای 65 سال به این مشکل دچار هستند به عبارت دیگر هر 9 نفر یک نفر به درجاتی مبتلا می شود.ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی وزارت بهداشت، افزود: یکی از شایع ترین بیماری های سالمندان اختلالات حافظه و شناختی (دمانس یا زوال عقل یا حافظه) است. شایع ترین علت دمانس و زوال عقل، آلزایمر است که شایع ترین علت دمانس و زوال عقل، آلزایمر است و اینکه 6.5 درصد جمعیت بالای 65 سال کشور زوال عقل دارند این در حالی است که در دنیا تقریبا 11درصد افراد بالای 65 سال به این مشکل دچار هستند به عبارت دیگر از هر 9 نفر یک نفر به درجاتی از زوال عقل مبتلا می شود.

 

پکن با تهران چتر امنیتی زدند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر افزایش همکاری های امنیتی میان ایران و چین گفت: مبادلات اطلاعاتی بین دو کشور افزایش می یابد.در مراسم امضای تفاهمنامه امنیتی میان ایران و چین که با حضور لیو یوئه جین معاون ضدتروریسم وزیر امنیت عمومی جمهوری خلق چین برگزار شد،گفت: در این سفر تصمیمات جدی تری برای اقدام عملی در زمینه های مبارزه با تروریسم و تهدید امنیتی دو کشور داشته ایم.ذوالفقاری افزود: مخصوصا با شکست داعش در عراق و سوریه و پراکنده شدن نیروهای تروریسم در منطقه و انتقال افراد داعش به کشورهای همسایه ما و چین، این همکاری ها ضرورت بیشتری یافته است. معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز در این سفر تفاهم نامه ای بین هیات های دوجانبه و پلیس مبارزه با مواد مخدر به امضا رسید و نیروی انتظامی نیز با طرف چینی در زمینه همکاری های پلیسی تفاهم نامه ای امضا کرد.

 

تگزاس،چهره ماه مبارک به خود گرفت

به نقل از cbs19، برای دومین سال متوالی کتابخانه عمومی شهر تایلر در ایالت تگزاس آمریکا با همکاری آکادمی دینی اسلامی به برگزاری کلاس هایی برای آگاه سازی کودکان درباره دین اسلام و مراسم ماه مبارک رمضان اقدام کردند.شمس اشرف در این برنامه برای کودکان کتب دینی می خواند. درحالی که رمضان موضوعی جدی به نظر می رسد، اما او با استفاده آوازها، هنر و کاردستی این ماه را به کودکان معرفی می کند.اشرف در ادامه افزود: مهم است که کودکان غیرمسلمان نیز درباره اسلام و روزه داری اطلاعاتی داشته باشند. برای  همین وقتی می بینند همکلاسی شان روزه گرفته دلیل آن را درک می کنند.وی درباره جامعه مسلمانان در شهر تایلر تگزاس گفت: جامعه اسلامی در تایلر رو به رشد است. به همین دلیل من مطمئنم در هر کلاس درسی حداقل یک دانش آموز مسلمان ماه رمضان امسال در حال روزه خواهد بود. به همین منظور نیز این کلاس ها دانش آموزان را آگاه ساخته تا معنای رمضان را بهتر بفهمند.در همین راستا لیندا گری از متصدیان کتابخانه گفت: به سبب رشد جامعه اسلامی ما تصمیم گرفتیم از کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی برای این منظور بهره ببریم.

 

زلزله غرب،سرپایی تمام شد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تعداد مصدومان زلزله استان کهگیلویه و بویراحمد به 130 نفر رسیده است، از مرخص شدند اغلب آنها از مراکز درمانی خبر داد.مجتبی خالدی در مورد آخرین وضعیت مصدومان زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تعداد کل مصدومان زمین لرزه کهگیلویه و بویراحمد به 130 نفر رسید که در ساعات ابتدایی پس از حادثه، اکثر آنها درمان و از بیمارستان مرخص شدند.سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود:درحال حاضر 11 نفراز مصدومان در بیمارستان بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد. ساعت 26 دقیقه بامداد امروز، زلزله‌ای به بزرگی 4.8 در عمق 5 کیلومتری مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

 

پایتخت،خرده پا های مواد را سامان دهی کرد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تقویت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ساماندهی ۴۰ هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت ان جی اوها انجام شده است.وی ادامه داد:‌ ظرفیت دولتی درتهران برای ساماندهی معتادین متجاهر ۲هزار نفر بیشتر نیست در حالی که در تهران از ظرفیت غیر دولتی  بین ۶ تا ۸ هزار نفر استفاده شده است.حسینی با اشاره به ساختار بودجه و اختصاص بودجه به شکل استانی اظهار کرد: علی رغم محدویت‌های مالی در سال ۹۶ ،۷۵ درصد تخصیص‌ها در حوزه آموزش پرورش، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی صورت گرفته است. وی اظهار کرد: نکته بارز اقدامات ستاد مبارزه باموادمخدردرسال گذشته و امسال این است که ردیف‌های بودجه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی به منظور مبارزه با مواد مخدر احصاء شده است.وی در پایان تاکید کرد: دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر در ۴- ۵ سال پیش در پست‌های دیگر نیز حضور داشتند و علاوه بر فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر وظایف خطیر دیگری نیز عهده دار بوده‌اند بنابر این علی رغم دلسوزی نمی‌توانستند به حوزه مبارزه با مواد مخدر رسیدگی کامل داشته باشند اما در حال حاضر ۹۹ درصد دبیران ستاد مبارزه با مواد مخدر صرفا در این حوزه مستقر و همه اهتمام خود را به مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها متمرکز کرده‌اند.

 

بانوان،کمترین آری را به تامین اجتماعی دادند

معاون پژوهشی مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: درحالی‌که تعداد زیادی از بانوان در حال فعالیت‌های اجتماعی هستند تنها ۱۸ درصد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را شامل می‌شوند؛ لذا نیاز است نسبت به گسترش بیمه بانوان اقدامات لازم صورت پذیرد. حسام نیکوپور با اشاره به فعالیت این مؤسسه اظهار کرد: به دلیل وجود فقر اطلاعاتی در حوزه تأمین اجتماعی در سال ۷۱ مؤسسه عالی پژوهش تأسیس و طی فعالیت‌های خود تاکنون بیش از ۱۰۰ کتاب را در این حوزه منتشر کرده است. معاون پژوهشی مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی عنوان کرد: یکی از مشکلات تأمین اجتماعی در کشور ما عدم شناخت وظایف در بخش‌های مختلفی چون بیمه اجتماعی، مساعدت اجتماعی و برنامه‌های بازار کار است چنانچه مرزهای هر کدام از این بخش‌ها درهم‌تنیده شده است.وی اعلام کرد: در کشورهای توسعه‌یافته با درآمد بالا خدمات به‌صورت مشروط داده می‌شود که عمده آن‌ها در خصوص حمایت از خانواده بازنشستگی و بهداشت عمومی است. این مسئول تصریح کرد: باید خدمات تأمین اجتماعی در اهداف سه‌گانه کمک به رشد و اشتغال، کاهش نابرابری درآمدی و هموار کردن مصرف در طول عمر دنبال شود.

 

پای رادون به هوای پایتخت باز شد

محسن روشنی، گفت: یکی از گازهای موجود در هوای پایتخت که حاصل فروپاشی اورانیوم موجود در خاک است، «رادون» نام دارد که در نتیجه تجزیه طبیعی اورانیوم در سنگ‌ها و خاک، در هوا منتشر می‌شود. این گاز در تهران نیز مانند همه شهرهای جهان وجود دارد و می‌تواند بر سلامتی شهروندان اثر منفی بگذارد. این کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: رادون گازی رادیواکتیو با نمادRn و عدد اتمی۸۶ است که سنگین، بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌طعم است. رادون از درون زمین به بیرون تراوش می‌کند و در هوا پخش می‌شود. در بعضی از مناطق بسته به زمین‌شناسی محلی، رادون در آب‌های زمینی حل می‌شود و هنگام استفاده از آن، در هوا منتشر شود. به‌طور معمول سطح رادون در خارج از منازل (در نواحی غیرسربسته) پایین است البته در بعضی از مناطق که تهویه مناسبی وجود ندارد مانند معادن زیرزمینی، رادون در محل جمع می‌شود و سطح آن به‌حدی می‌رسد که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهد.

 

کتاب،نفت و گاز، تهران را قفل کردند

سرهنگ محمد رازقی در خصوص آخرین وضعیت محورهای منتهی به محل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران و نمایشگاه نفت و گاز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اظهار داشت: در حال حاضر در مسیرهای جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران، جنوب به شمال بزرگراه شهید مدرس، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان سئول ومحورهای منتهی به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران که نمایشگاه نفت وگاز درآن دایراست، ترافیک سنگین را شاهد هستیم.رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت به وضعیت ترافیکی معابر اطراف نمایشگاه کتاب پرداخت و گفت: شرق به غرب خیابان شهید بهشتی، غرب به شرق بزرگراه رسالت و محورهای فرعی همچون خیابان قنبرزاده، خیابان خرمشهر و خیابان شهید علی‌اکبری نیز ترافیکی سنگین را دارا هستند. این مقام ارشد پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ساعت 8 صبح الی 22 به طور ویژه معابر منتهی به دو نمایشگاه فوق را پوشش می‌دهند، اعلام کرد: مأموران در جهت مدیریت و روان‌سازی ترافیک و تسهیل در تردد شهروندان حضوری فعال دارند.وی با بیان اینکه در محدوده نمایشگاه کتاب، پارکینگی برای پارک خودروهای شخصی تعبیه نشده است، از شهروندان درخواست کرد که حتماً از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

 

بحرین،ادعیه ماثوره را به آتش کشید

منابع بحرینی گزارش دادند: دولت این کشور از ارسال کتب ادعیه متعلق به شیعیان از جمله صحیفه سجادیه به زندان مرکزی این کشور که مخالفان سیاسی در آن نگهداری می شوند جلوگیری می کند.منابع بحرینی گزارش دادند: دولت این کشور از ارسال کتب ادعیه متعلق به شیعیان از جمله صحیفه سجادیه به زندان مرکزی این کشور که مخالفان سیاسی در آن نگهداری می شوند جلوگیری می کند.پایگاه خبری منامه پست به نقل از «ریم شعلان» وکیل بحرینی در توئیتر نوشت: مسئولان زندان مرکزی «جو» بحرین در ادامه نقض حقوق زندانیان و تحت فشار قرار دادن آن ها، اجازه نمی دهند کتاب های ادعیه مذهبی شیعیان به دست آن ها به خصوص رهبران مخالفان برسد.شعلان افزود: در لیست کتاب های ممنوعه در قسمت تحویل امانات زندان جو، مفاتیح الجنان، مکارم الاخلاق، صحیفه سجادیه، الطریق الی الله و دیگر کتاب ها به چشم می خورد.وی افزود: مسئولان زندان جو به خانواده شیخ «علی سلمان»رئیس جمعیت الوفاق بحرین اجازه نداده اندکتاب های ادعیه را به او تحویل دهند. وکیل بحرینی تاکید کرد این اقدام نقض آزادی عقیده وسرکوبگری فرقه ای است. بحرین از14 فوریه2011میلادی صحنه انقلاب مردمی علیه دولت این کشوراست.بحرینی ها خواهان آزادی،عدالت و رفع تبعیض فرقه ای و روی کارآمدن دولتی منتخب هستند.  

 

موزه،بلیط هایش را به حراج گذاشت

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی اعلام کرد که بازدید از تمام موزه‌‌های سازمان میراث‌فرهنگی در روز جهانی موزه‌ رایگان است. محمدرضا کارگر اظهار داشت: به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی و به منظور ترغیب و تشویق مردم برای بازدید از موزه‌ها با موافقت رئیس سازمان میراث‌فرهنگی روز جمعه 28 اردیبهشت 97 بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی برای عموم مردم رایگان است.مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌ تاریخی سازمان میراث ‌فرهنگی افزود: همچنین از مدیران موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش سازمان خواسته شد در صورت فراهم بودن شرایط لازم تا ساعت 22 پذیرای مخاطبان باشند.

 

اوتیسم در پایتخت،دارالفنون زد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی شهر تهران گفت: یک چهارم کودکان مبتلا به اوتیسم در شهر تهران تحصیل می‌کنند و در سال تحصیلی جدید یک مدرسه اوتیسم ویژه دختران راه‌اندازی می‌شود. شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار کرد: دو هزار نیروی انسانی در 58 مدرسه و مراکز اختلالات یادگیری فعالیت می‌کنند که از این تعداد 52مدرسه استثنایی و پنج مرکزهستند.همچنین 5 هزار و 500 دانش آموز درمدارس استثنایی و یک هزار و 100 دانش‌آموز در قالب طرح تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.وی درباره دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری گفت: این دانش‌آموزان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند،هنوز در این باره به درجه عالی نرسیده‌ایم اما با توجه به بودجه، امکانات و زمان، کار رضایت‌بخشی داشتیم.رئیس آموزش وپرورش استثنایی شهرتهران درباره رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان دارای مشکل اوتیسم گفت: طبق آمار موجود حدود دو هزار دانش‌آموز اوتیسم درکشور داریم که یک چهارم درشهر تهران تحصیل می‌کنند و تعداد دانش آموزان دختر اوتیسم یک چهارم پسران است که درمدارس استثنایی کلاس ضمیمه تحصیل می‌کنند. همچنین 6 مدرسه اوتیسم ویژه پسران در تهران داریم.کریمی ادامه داد: با توجه به افزایش دانش آموزان اوتیسم، آنها را جدا کردیم و برای سال تحصیلی جدید مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان دختر راه اندازی می‌کنیم البته کودکان مبتلا به اوتیسم به سه سطح تقسیم می‌شوند که سطح یک و دو آنها تحت پوشش آموزش و پرورش و سطح سه که آموزش‌پذیر نیستند تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

 

سجاده هم پا به عرصه فناوری گذاشت

غلامرضا شالچی، تولید‌کننده و مخترع اولین سجاده الکترونیکی نماز، ویژه آموزش نماز و احکام به کودکان و خردسالان با اشاره به هدف تولید این سجاده گفت: کار اصلی من مشاوره مالی است که به مدت ۲۱ سال آن را انجام دادم، اما با توجه به شرایط کشور و علاقه‌مندی به تولید در حوزه محصولات آموزنده و تربیتی مذهبی، تصمیم گرفتیم چنین محتوایی را که در تلفن‌های همراه وجود دارد در قالبی جذاب‌تر و مورد پسند‌تر بچه‌ها قرار دهیم.شالچی بیان کرد: در ابتدا برای ساخت این محصول تصمیم داشتیم از کشور چین کمک بگیریم اما زمانی که به این قضیه ورود کردیم، متوجه شدیم چینی‌ها هدف دیگری دارند و لذا تصمیم گرفتیم این محصول را درداخل کشور و با کمک متخصصان و محصولات داخلی تولید و طراحی کنیم.وی با بیان اینکه در این پروژه حدود ۳۸ نفر به صورت مستقیم و ۶۵ نفر هم به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند،گفت وی در مورد بخش‌هایی که این سجاده به نمازگزار ارائه می‌دهد گفت: این سجاده با برند شادی و شایان و به عنوان اولین سجاده نماز من و اولین بار در کشور عرضه می‌شود که در روز‌های اول استقبال خیلی خوبی از این محصول داشتیم.مخترع اولین سجاده الکترونیکی نماز من ادامه داد: این سجاده در ۲۶ بخش تولید شده که برای نماز‌های واجب، نمازهای مستحب و تمامی احکام نماز ایجاد شده است که محتوای آن توسط معاونت دیجیتال وزارت ارشاد مورد تایید قرار گرفته است که به صورت کاملا بومی و انحصاری در کشور تولید می‌شود و نمونه آن در هیچ‌کجا تولید نمی‌شود و امروز نیاز به حمایت دارد.

 

نامزد شهرداری پایتخت،ترمز بساز بفروش ها را کشید

پیروز حناچی در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه برنامه‌های خود برای شهرداری پرداخت و گفت: شهرها باید توسط مردم اداره شود. بنده اعتقاد دارم ما چهار رکن در کشور داریم که رکن چهارم شوراها هستند. شورای عالی استان‌ها مانند دولت ظرفیت ارسال لوایح را به مجلس دارد که کمتر از این وضعیت استفاده شده است. نامزد شهرداری تهران افزود: 70 درصد منابع درآمدی کلانشهرها به ساخت و سازها مربوط است و این نشان از یک وضعیت ناپایدار می‌دهد. البته در تهران 82 درصد منابع درآمدی متکی به عوارض مازاد بر تراکم است.وی گفت: در همه شهرهای کشور متاسفانه اجازه تخلف را می‌دهند تا درآمدی از آن کسب کنند.حناچی بیان داشت: در صورتی که بتوانیم درآمدهای پایدار را در تهران و کلانشهرهای کشور ایجاد کنیم و این درآمدهای به غیر از ساخت و ساز و تراکم‌ فروشی باشد قطعا خواهیم توانست مشکلات عمده خیلی از شهرها را برطرف کنیم.

 

دولت،تعرفه های درمانی را اعلام کرد

معاون اول رییس جمهوری تصویب نامه هیات وزیران درباره تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی در سال 1397 را برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.تعرفه ارزیابی ومعاینه (ویزیت) پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی دولتی به این شرح است:پزشکان، دندانپزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) پروانه دار 118 هزار ریال وپزشکان،دندانپزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه ( MD-PhD) 147 هزار ریال

- پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روان‌پزشکی 178 هزار ریال و پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشک 212 هزار ریال

- کارشناس ارشد پروانه‌دار 101 هزار ریال و کارشناس پروانه‌دار 82 هزار ریال

همچنین سهم پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر برای ارزیابی و معاینه (ویزیت) سرپایی اعضای هیات‌علمی، پزشکان درمانی و کارکنان غیرپزشک دارای دکتری تخصصی در علوم پایه (PhD) هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی تمام‌وقت جغرافیایی به‌صورت دو برابر و به شرح زیر است: متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه ( MD-PhD) وسهم سازمان 206 هزار ریال و سهم بیمه‌شده: 44 هزار ریال

- فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روان‌پزشک سهم سازمان 249 هزار ریال و سهم بیمه‌شده 53 هزار ریال و پزشکان فوق تخصص و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشک سهم سازمان 297 هزار ریال و سهم بیمه‌شده 64 هزار ریال

 

ناجا به سارقان حرفه‌ای،پاتک زد

رییس پلیس تهران از دستگیری بیش از 135 سارق منزل، خودرو ، زورگیر وکیف‌قاپ که در قالب31 باند سرقت فعالیت می کردند، خبر داد.سردار حسین رحیمی در تشریح جزيیات این خبر گفت: پس از چندین ماه تلاش شبانه‌روزی، ماموران پلیس آگاهی تهران موفق شدند در ده‌ها عملیات پلیسی 135 سارق را دستگیر کنند.وی با بیان اینکه این سارقان در قالب 31 باند مجرمانه فعالیت می‌کردند، افزود : از مجموع مجرمان دستگیر شده 35 درصد کیف‌قاپ، زورگیر، گوشی‌قاپ، 25 درصد دزدان منزل، اماکن و مغازه، 25 درصد دزدان خودرو، لوازم خودرو و موتورسیکلت، 6 درصد جاعل و کلاهبردار و 9 درصد محکومان متواری هستند.حسین رحیمی با اشاره به اینکه بیشتر مجرمان دستگیر شده در مناطق جرم خیز شهر تهران سکونت دارند، ادامه داد : این گروه از دزدان در سرقت های مختلف به‌ویژه زورگیری، کیف قاپی، گوشی قاپی، سرقت‌ منزل، سرقت داخل خودرو و سرقت خودرو در مناطق مختلف شهر تهران دست به اعمال مجرمانه می‌زدند.ريیس پلیس پایتخت در بازدید از اموال به‌دست آمده از مخفیگاه متهمان بيان کرد: برابر اعلام پلیس آگاهی تهران، علاوه بر توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های مورد استفاده در سرقت‌ها از سوی مجرمان، مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف و به پلیس آگاهی انتقال داده شده است.وی با اشاره به سوابق متعدد مجرمان دستگیر شده، گفت: بررسی‌های اولیه حکایت از آن دارد که بیش از 57 درصد این افراد سابقه دار هستند .

 

مدیران،پشت درهای بسته تسلیم دانشجویان شدند

در پی اعتراضات دامنه دار جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که به اخذ شهریه از دانشجویان سنواتی معترض بودند و این تصمیم هیأت امنا را بر خلاف مصالح دانشجویان عنوان کردند؛ هیأت رئیسه دانشگاه تشکیل جلسه داد و به بخش مهمی از مطالبه دانشجویان ترتیب اثر داد.اعتراض روز گذشته که زیر باران و تگرگ در محوطه اصلی دانشگاه رقم خورد با حضور حدااکثری دانشجویان پی گرفته شد و به رغم اینکه مدیران دانشگاه حاضر به حضور در اجتماع نشدند اما پیام این اعتراض را دریافت کردند.هنوز تجمع امروز دانشجویان به پایان نرسیده و برنامه تجمع فردا نهایی نشده بود که مسئولان دانشگاه بهشتی در قالب اطلاعیه ای آموزشی به اطلاع دانشجویان رساندند که هیأت امنای دانشگاه با عدم اخذ شهریه از دانشجویان ترم 9 دوره کارشناسی موافقت کرده است.این تصمیم البته همه خواسته دانشجویان نبود و آنها نسبت به ارائه خدمات رفاهی لازم مثل غذا و خوابگاه به دانشجویان سنواتی و نیز عدم اخذ شهریه از دروس جبرانی نیز اعتراض داشتند که در اطلاعیه دانشگاه به آن اشاره نشده است.بنابراین هنوز هم مدیران دانشگاه شهید بهشتی به صورت کامل پیام دانشجویان معترض را دریافت نکرده اند و به مطالبات آنها به صورت کامل پاسخ نداده اند.

 

جاده کربلا،موقتا از خدمت معاف شد

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تونل راه کربلا در مسیر ایلام به مهران به علت انجام عملیات عمرانی، از فردا به مدت دو روز مسدود می‌شود.سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه استان ایلام با اشاره به مسدود شدن تونل راه کربلا، گفت: با توجه به انجام عملیات عمرانی در کیلومتر 11 تونل کاذب راه کربلا، حد فاصل روستای مهدی‌آباد تا تونل راه کربلا این محور به مدت 2 روز از فردا (سه‌شنبه) مسدود خواهد شد.وی به محور‌های تردد رانندگان در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد و افزود: رانندگان می‌توانند از محور جایگزین جاده فرعی ایلام - صالح آباد تا تقاطع جاده اصلی در محور قدیم جاده ماربره تردد کنند.رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه محور فرعی صالح آباد، کم عرض، دارای پیچ‌های خطرناک و پرتگاه‌های فراوان است، خاطرنشان کرد: رانندگان جهت پیشگیری از وقوع تصادفات رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستور کار قرار دهند.سرهنگ همتی‌زاده افزود: پلیس‌راه در محور‌های مواصلاتی حضوری پر رنگ داشته و با تخلفات حادثه‌ساز به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha