جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلمه سواء

حوزه/ پانزدهمین نشست «کلمه سواء» ۱۹ اردیبهشت در محل دفتر هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی و سیزدهمین نشست تخصصی «اقتصادنا»، ۲۰ اردیبهشت در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، پانزدهمین نشست از سلسله نشست های کلمه سواء چهارشنبه 19 اردیبهشت به همت هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی حوزه علمیه خراسان و با همکاری پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.
در این نشست پروفسور رافال اسموچنسکی، استاد جامعه شناسی در آکادمی علوم لهستان به بررسی موضوع رابطه دینداری و گرایش به اخلاق کسب و کار(با نگاه با جامعه لهستان) می پردازد.

گفتنی است این نشست در محل دفتر هیأت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی واقع در خیابان امام خمینی(ره)، مقابل داروخانه هلال احمر برگزار خواهد شد.

نشست اقتصادنا برگزار می شود

همچنین، سیزدهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «اقتصادنا» با موضوع «شناخت خلق پول بانکی با رویکرد ترازنامه‌ای» پنجشنبه این هفته بیستم اردیبهشت ماه از ساعت ۹:۳۰ در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار می‌شود.

در این نشست که اولین نشست از دور جدید نشست‌های تخصصی اقتصادنا در سال ۱۳۹۷ می‌باشد، سید مهدی حسینی دولت‌آبادی، کارشناس‌ارشد دفتر مدل سازی اقتصاد ایران در دانشگاه امام صادق (ع) به تشریح ماهیت خلق پول بانکی و نیز الگوهای مختلف خلق پول با این نگاه که از مجرای این موضوع‌شناسی بتوان تأملات حکم‌شناسانه در باب پدیده خلق پول را آغاز کرد، خواهد پرداخت.

همچنین وی در این نشست که به همت هیأت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌گردد، به تشریح فرایند خلق پول در ترازنامه بانک‌ها خواهد پرداخت و این موضوع که «چگونه بانک‌ها قادرند به ایجاد پول از هیچ دست بزنند» را بررسی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که نشست‌های اقتصادنا در سال ۱۳۹۷ در دو سلسله موضوعی «مبانی پول» و «مبانی دولت» - هر محور در شش نشست به همت هیأت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی حوزه علمیه خراسان برنامه‌ریزی شده است، که شش ماه اول آن به محور مبانی پول اختصاص دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha