سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ جدایی‌ناپذیر و مکمل یکدیگرند، گفت: مقاوم‌سازی فرهنگی ریشه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی، دوشنبه‌شب در آیین اختتامیه همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سیره امام سجاد(ع) در محل سالن گلشن بجنورد اظهار داشت: اگر به دنبال ریشه و بنیاد برای اقتصاد هستیم، بنیان مرصوص اقتصاد، فرهنگ است، بر همین اساس هم مقاوم‌سازی فرهنگی ریشه اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نخستین عنوان است که طی 8 سال متوالی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان شعار سال بر آن تأکید دارند، افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، برای اینکه ملتی از استقلال، برخوردار باشد، نیازمند رکنی به نام اقتصاد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی با اشاره به اینکه بنیان مرصوص اقتصاد فرهنگ است، تصریح کرد: شناخت فرهنگ در فرمایشات ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم به‌عنوان منابع اصیل دینی باید صورت گیرد تا فرهنگ ناب اسلامی برای همگان روشن شود و مقاوم‌سازی فرهنگی اتفاق افتد.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بین الگوهای اقتصادی دنیا، الگویی مناسب و منحصربه‌فرد است که باید با توجه به آن صادرات کشور را تقویت و واردات ملزومات غیرضروری را کاهش دهیم و بر اساس آن مردمان نیز با اقصی نقاط دنیا در تعامل باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سبک زندگی امام سجاد(ع) از مناسب‌ترین سبک‌های زندگی است که باید آن را در زندگی خود نهادینه کنیم، گفت: امام سجاد(ع) در زمان خفقان و تاریکی زندگی می‌کردند، اما علیرغم تمام سختی‌ها، آموزه‌های لازم را به همگان آموختند که این همان سیره و سبک زندگی امام سجاد(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی الگویی ویژه برای حل مشکلات کشور است، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند تفکر و روحیه انقلابی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha