جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، صحیفه سجادیه را دایرة المعارف شیعه خواند و گفت: از هر منظری به صحیفه سجادیه نگاه کنیم، می‌توانیم درهای گران‌بهایی برای هدایت جامعه بشری باز کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، دوشنبه‌شب در آیین اختتامیه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سیره امام سجاد(ع)»، در محل سالن گلشن بجنورد با بیان اینکه صحیفه سجادیه دایره المعارف شیعه است، گفت: از هر منظری به صحیفه سجادیه نگاه کنیم، می‌توانیم درهای گران‌بهایی برای هدایت جامعه بشری باز کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: محققان و دانشگاهیان می‌توانند پایان‌نامه‌های خود را به سمت صحیفه سجادیه سوق دهند و این گنج پنهان را به مردم نشان دهند.

وی ادامه داد: همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سیره امام سجاد(ع)» بستری است برای جهت‌دهی افکار و اندیشه‌ها به دریای بیکران، تا پژوهشگران با ورود به این دریا غواصی کرده و به مفاهیم و مبانی جدید دست یابند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دو عنصر به‌هم‌پیوسته، زنجیرشده و تفکیک‌ناپذیر هستند که بدون یکدیگر کامل نخواهند بود، گفت: اقتصاد اگر در بستر فرهنگ رشد نکند کامل نبوده و زیان‌بار است و فرهنگ نیز اگر پشتوانه اقتصادی نداشته باشد راه به جایی نمی‌برد، بنابراین باید با یکدیگر پیشرفت کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» با بیان اینکه این همایش می‌تواند گوشه‌ای از مظلومیت امام سجاد(ع) را برطرف کرده و با ایجاد نشاط برای اهل فکر، آن‌ها را به سمت این گنجینه پنهان سوق دهد، خواستار تداوم فعالیت دبیرخانه این همایش شد تا با ایجاد فضای فرهنگی و روزنه‌های نو، راهی که آغاز شده، سرعت بگیرد و افکار را به قله‌ای که اسلام می‌خواهد، هدایت کنیم.

گفتنی است، کتاب مجموعه مقالات همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع) مشتمل بر6 مقاله برتر به صورت کامل، چکیده بیش از 100 مقاله علمی و 40 اثر هنری بخش اینفوگرافی در این همایش رونمایی شد.

همچنین در این آئین از برگزیدگان بخش هنری و علمی همایش تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha