پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ارتحال آیت الله مهمان نواز

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهمان نواز، نماینده سابق خبرگان رهبری در خراسان شمالی از سوی مجمع نمایندگان طلاب خراسان شمالی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد سیف اللهی، نماینده طلاب بجنورد  از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله حبب الله مهمان نواز در قم خبر داد.
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله مهمان نواز خدمات ارزنده و شایانی در خراسان شمالی داشت و حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع ایشان نشان از قدردانی مردم از خدمات این عالم فقید بود، افزود: آیت‌الله مهمان نواز حدود چهل سال در این خطه از منطقه خراسان شمالی حضور تبلیغی داشت و خدمات وی برای مردم و حوزه علمیه منطقه ماندگار خواهد بود.
 
حجت الاسلام سیف اللهی خاطر نشان کرد: به منظور پاسداشت از مقام شامخ آیت‌الله مهمان نواز، امام جمعه و نماینده سابق ولی فقیه و عضو خبرگان رهبری، مراسمی از سوی مجمع نمایندگان طلاب خراسان شمالی با حضور علما، روحانیان، طلاب و استادان منطقه در قم برگزار می شود.
 
وی یادآور شد: این مراسم شامگاه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در مسجد الغدیر واقع در انتهای خیابان بلوار امین با حضور حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد در قم برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است، آیت‌الله مهمان نواز، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در هجدهم شهریورماه سال ۱۳۵۹، با حکم امام خمینی به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و بعد از ۳۲ سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره گیری کرد. وی در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۱ آخرین نماز جمعه بجنورد را در مصلای امام خمینی اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد. پس از کناره گیری آیت‌الله مهمان نواز از امامت جمعه مرکز استان خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد.
 
همایش نکوداشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان نواز، در ۳۰ مردادماه ۱۳۹۲ با حضور، شخصیت‌هایی چون حجج اسلام سید رضا تقوی، رئیس وقت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، عبدالعلی ابراهیمی، معاون وقت امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، ابراهیم معادی، مسئول وقت دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی و شمار دیگری از مسئولان استانی و کشوری برگزار و در پایان این همایش نیز با حضور مسئولان حاضر از تمبر یادبود این عالم حوزوی رونمایی شد.
 
آیت‌الله مهمان‌نواز در دوم اردیبهشت ۱۳۹۷ در سن ۹۲ سالگی در بجنورد درگذشت و پیکرش در جوار امامزاده سید عباس موسی بن جعفر(ع) بجنورد به خاک سپرده شد.
 
 
۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha