پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حوزه‌های علمیه خواهران باید به سمت کیفی‌سازی حرکت کنند و همه مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران باید برای کیفی‌سازی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت‌: مراسمات تودیع و معارفه همواره باید این حس را به ما منتقل کند که فرصت‌ها محدود است و هرکس سهمی برای بهره‌گرفتن از عبادت در دوره‌ مسؤولیت‌ها دارد.

وی افزود: در انجام امور و کارها باید بسیار مراقب باشیم و به این مسئله نیز توجه داشته‌ باشیم هر قدر که مسؤولیت‌ بیشتری داشته باشیم باید بیشتر پاسخگو باشیم؛ مسؤولیتی که بر عهده ما قرار دارد بسیار سنگین است و این مسؤولیت‌ها امتحان بسیار سنگینی است که امیدواریم بتوانیم در این امتحان‌ها سربلند باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمیان خاطرنشان کرد: آشنایی بنده با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمیان از گذشته‌ است و تدینی که در وجود ایشان موج می‌زد، همواره برای بنده مایه دلگرمی و امید بود.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهمیان دلسوز حوزه‌های علمیه خواهران هستند، به‌گونه‌ای که در ابتدای این مراسم نیز به بیان تجارب خود پرداختند اما جابه‌جایی‌ها که صورت می‌گیرد نتیجه سیاست‌ها است.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه گفت: من از حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمیان خواسته‌ام که ایشان از این پس در مرکز نظارت و بررسی مشغول به کار شوند و ضعف‌های موجود در این بخش را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به فعالیت‌هایی که در گذشته داشته‌ام، می‌توان در معاونت‌های فرهنگی، پژوهش و آموزش اظهار نظر کنیم اما در معاونت ارتباطات نیاز به افرادی داریم که بتوانیم به آن‌ها تکیه کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی عنوان کرد:  آشنایی بنده با حجت‌الاسلام اوحدی با سال‌ها پیش برمی‌گردد و همیشه شاهد توانایی ایشان در اداره و مدیریت مدارس بوده‌ام و ایشان یک سرمایه‌ برای حوزه‌های علمیه هستند.

وی افزود: به نظر من تصمیمی که حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی می‌توانند در شرایط فعلی بگیرند و مدارس به هویت اصلی خود برگردانند به این معنی که حوزه‌های علمیه خواهران به حمل شایع باید حوزه‌های علمیه باشند؛

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: حوزه‌های علمیه خواهران به حمل شایع حوزه های علمیه باشند و به‌گونه‌ای باشند که حتی اگر مراکز و مدیریت استان تعطیل شد، مدارس به کار خود ادامه دهند و این کار نیاز به فهم ، ارتباطات انگیره‌های طلاب و مدار، هیئت‌ امنا و ... دارد و حجت‌الاسلام واجدی می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

وی اظهار کرد: یکی از نقص‌های بزرگ‌ سازمان‌ها این است که نمی‌توانند انسان‌سازی کنند و انسان‌های بزرگ تحویل دهند در حالی یکی از ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام والمسملین واحدی انسان‌سازی و نیروسازی است؛ ایشان مدیریت را پس از خودشان در بسیاری از مراکز و مدارسی که مدیریت را برعهده داشتند به انسان‌ها و نیرو‌هایی سپرده‌اند که توسط خودشان در آن مجموعه‌ها تربیت شده بود.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه ابزار کرد: کارهای بزرگ و بسیار زیادی در معاونت ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه انجام شده است اما همچنان کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران باید به سمت کیفی‌سازی حرکت کنند و همه مدیران و مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران باید برای کیفی‌سازی تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha