چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم «همبستگی با خواهران باحجاب» در دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد

حوزه/ دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه کالیفرنیا، در روز همبستگی با دانشجویان محجبه، اقدام به برپایی باجه حجاب کرده و به سئوالات همکلاسی هایشان درباره حجاب و اسلام پاسخ دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه کالیفرنیا در ایالات متحده، دو روز گذشته، روز «همبستگی با دانشجویان مسلمان محجبه» برگزار کردند تا به سئوالات همکلاسی هایشان درباره حجاب و مسلمانان پاسخ دهند.

در این مراسم نزدیک به 20 تن از دانشجویان دختر مسلمان روبروی باجه «حجاب» ایستاده و گیره های روسری را که روی آن ها «همبستگی با خواهران باحجاب» نقش بسته بود توزیع می کردند و سئوالات رهگذران درباره حجاب را پاسخ می دادند.

ماریا آیلوش برگزار کننده این مراسم گفت: زنان مسلمان و باحجاب در جامعه غرب آسیب پذیر هستند و یک هدف برای عاملان نفرت هستند. به همین دلیل است که ما امروز اینجا گردهم آمده ایم. ما می خواهیم بحث های آگاهانه در این باره داشته باشیم. این بسیار مهم است که غیرمسلمانان بدانند حجاب مخصوص جامعه اسلامی نیست و به عنوان یک ویژگی فرهنگی تنها برای مسلمانان باقی نماند.

حجاب فرصتی برای ابراز عقیده دینی

فاطمه مهدی دانشجوی مسلمان دانشگاه کالیفرنیا که در این مراسم شرکت کرده می گوید که حجاب او فرصتی برای ابراز عقیده دینی است.

وی می گوید: کشورهای مختلف  دکترین و آموزه های دینی متفاوتی را دارند که بیشتر به سیاست مربوط است تا به مذهب.

مهدی افزود: از اینکه فرصتی بوجود آمده تا دینش را برای مردمی که ممکن است در حالت عادی به آن توجه نکنند نشان دهد بسیار خرسند است.

به گفته آیلوش روز همبستگی حجابی نخستین برنامه از پروژه 5 روزه ملی نشست های «هفته بیداری اسلامی» است که هدف از برگزاری آن ها آگاه سازی غیرمسلمانان در خصوص دین اسلام و از بین بردن سوءبرداشت ها درباره اسلام و مسلمانان است.

دیگر برنامه های این نشست با عناوین «اسلام در عصر طلایی» ، «حضرت محمد (ص) کیست؟»، «دستاوردهای مسلمانان سیاه پوست» و روز جمعه نیز برپایی نماز جماعت با شعار «برای نماز جمعه به ما بپیوندید» خواهند بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha