پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 درس خارج آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ عمل قوه قضائیه در مسدودسازی تلگرام محترم است و معترضان به این مسئله، تدّبر صحیحی از موضوع ندارند؛ زمانی می توانیم جامعه سالم داشته باشیم که رسانه سالم وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به آیه پنجم از سوره طارق اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال در این آیه فرموده است: « فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ مِمَّ خُلِقَ/ انسان باید بنگرد که از چه چیز آفریده شده است!».

ایشان اظهار داشتند: کسانی که خداگرا نبوده و حضرت حق را قبول ندارند، باید ببیند که چه بوده اند و امروز چه شده اند.

این مرجع تقلید به آیه 70 از سوره اسراء نیز اشاره کردند و گفتند: خداوند فرمود: «وَ لَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا/ ما آدمیزادگان را گرامی داشتیم؛ و آنها را در خشکی و دریا، (بر مرکبهای راهوار) حمل کردیم؛ و از انواع روزی های پاکیزه به آنان روزی دادیم؛ و آنها را بر بسیاری از موجوداتی که خلق کرده‌ایم، برتری بخشیدیم».

این استاد برجسته حوزه ابراز داشتند: این آیه برای آن است تا در مقابل کارهای خدای متعال شاکر و سپاسگزار باشیم.

معظم له با تأکید بر اینکه نعمت های الهی باید در جای خود صرف شود، خاطرنشان ساختند: اگر چشم را در حرام، گوش را در آوازهای حرام و قلب را در افکار الحادی صرف کنیم، شکر خدا را به جای نیاوردیم.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: دلیل انسداد تلگرام هم همین موضوع است که متأسفانه گوش ها و چشم ها در غیرجای خود صرف می شد؛ بشر باید نعمت های الهی را در جای خود صرف نماید.

ایشان بیان داشتند: گاهی برخی می گویند که چرا تلگرام را بستید؟ باید آزادی باشد که در پاسخ باید گفت، اگر قائل به آزادی باشیم، باید هروئین و انواع مواد مخدر هم در جامعه آزاد باشد؛ پس چرا اینطور نیست؟ آزادی باید در حدود سلامت فکری و بدنی انسان باشد.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: عمل قوه قضائیه در مسدودسازی تلگرام محترم است و معترضان به این مسئله، تدبر صحیحی از موضوع ندارند؛ زمانی می توانیم جامعه سالم داشته باشیم که رسانه سالم وجود داشته باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha