جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان گفت: ما تاکید می کنیم که مقاومت، امری واجب و حق است و باید شمشیر مقاومت تا آزادی کامل فلسطین و لبنان از اشغاگران در غلاف نرود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت سپری شدن ۳۷ سال از تأسیس این تجمع، مراسمی با حضور علما برگزار کرد.

شیخ احمد زین از اعضای این تجمع در سخنان خود ضمن تبریک ولادت امام مهدی (عج) و سالگرد تأسیس تجمع علما، گفت: زمانی که ما برای شرکت در کنفرانس اسلامی به تهران رفتیم و در آنجا در خصوص برافراشتن پرچم اسلام، حفظ وحدت اسلامی و ردّ تفرقه میان مسلمانان بحث و گفتگو کردیم؛ از آنجا به لبنان، بیروت و سرتاسر لبنان رفتیم و با دشمن اسرائیلی مبارزه کردیم.

شیخ عبد الله: بر تداوم دعوت به وحدت اسلامی تاکید می کنیم

شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت اداری تجمع علما اشاره کرد: در این مراسم یادآور دردها و شادی ها، جهاد در برابر اشغالگران یا ستمگران یا فتنه ها می شویم و می گوییم: این پیروزی ها بودند که رنج ها و خستگی ها را از یاد ما برد.

وی افزود: ما با وجود تمامی سختی ها و جانفشانی ها، بر تداوم دعوت به وحدت اسلامی تاکید می کنیم و می گوییم؛ وحدت قبل از اینکه یک گزینه سیاسی باشد، یک مسئله دینی و اعتقادی است.

مقاومت، امری واجب و حق است

شیخ عبد الله ادامه داد: همچنان که در منشور تجمع علما هست، ما تاکید می کنیم که مقاومت، امری واجب و حق است و باید شمشیر مقاومت تا آزادی کامل فلسطین و لبنان از اشغاگران در غلاف نرود.

وی افزود: ما از مقاومت، سلاح، جوانان و فرماندهان آن دفاع خواهیم کرد تا به تحقق اهداف امت در آزادی دست یابیم.

عضو تجمع علما اشاره کرد: باید مقاومت فلسطین همیشه آماده باشد و سازش های سیاسی و دخالت ها آن را از مسیر خود بازنگرداند.

شیخ عبدالله تصریح کرد: پدیده تکفیر که در امت به وجود آمده، ساخته و پرداخته استکبار جهانی و کشور های منطقه ای است و این پدیده هیچ ارتباطی با دین و انسانیت ندارد و هدف آن مخدوش کردن چهره اسلام است، لذا ما خواهان ریشه کن کردن آن و مقابله با آثار فکری آن هستیم.

وی به پیروزی بزرگ لیست جریان مقاومت در انتخابات اشاره کرد و آن را دلیلی بر مردمی بودن این گزینه دانست و گفت: گزینه ارتش، ملت و مقاومت مورد قبول تمامی مردم لبنان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha