جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: از آنجایی که مسئله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو منادی بزرگ در قرآن و سنت مطرح است و بدون شک در پناه عملی شدن آن خیر و برکت در جامعه بوجود می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، عصر امزوز در جلسه هم اندیشی موضوع امر به معروف ونهی از منکر و در جمع خواهران مبلغه که در سالن اجتماعات مسجد محمد رسول الله(ص) برگزار شد گفت: امام رضا(ع) می فرماید شیعیان ما کسانی هستند که تسلیم امر و نهی ما باشند و گفتار ما را سر لوحه زندگی خود قرار دهند و اگر چنین نبود از ما نیست.

وی افزود: اگر امر به معروف در جامعه ما پررنگ شود، قطعا منکر هم از بین می‌رود. در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود و مسئولان ذی‌ربط باید افرادی را تربیت کنند تا بتوانند معروف را در جامعه احیا کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: از آنجایی که مسئله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو منادی بزرگ در قرآن و سنت مطرح است و بدون شک در پناه عملی شدن آن خیر و برکت در جامعه بوجود می آید.

امام جمعه شهرستان اقبالیه تصریح کرد:  نباید فراموش کرد که مردم در صحنه امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثرند و به طور کلی بیشترین کار را باید مردم انجام دهند و ضمن اینکه در نهی از منکر باید به کرامت انسان توجه شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد، نخست آن که باید گناه را بشناسیم، دوم آنکه باید احتمال تاثیرگذاری در این فریضه را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امام حسین(ع) به خاطر اصلاح امور اسلام و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و یکی از اهداف حرکت ایشان جلوگیری از افشاء و رواج فساد و منکرات در جامعه بود.

حجت الاسلام فاطمیان اظهار کرد: بقا و حیات جامعه اسلامی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد و جامعه به مثال یک کشتی است در دریای بیکران و اگر افراد جامعه که سوار بر این کشتی هستند از مسئله امر به معروف غافل شوند کشتی و یا جامعه در منکرات غرق خواهد شد و اگر ناخدایی این کشتی در دست یک منحرف و یک انسان غیر متعهد بیفتد جامعه و کشتی را به نابودی خواهد کشاند.

وی در پایانبا ذکر نمونه هایی از تاثیرات بسیار زیاد امربه معروف و نهی از منکر با تاکید به این نکته که این واجب الهی یک مسئله جمعی است، تصریح کرد: آنچه انسان را در مسیر حرکت به سمت خدا در همه ی ابعاد فردی و اجتماعی کمک می کند امر به معروف و نهی منکر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha