جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قنبر علی احمدی - امام جمعه نور

حجت الاسلام احمدی با بیان این که شهید مطهری استوانه فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می رفت، افزود: آراء و افکار تعالی این مبارز انقلابی سد محکمی در برابر فعالیت های گروه های منحرف و التقاطی آن دوران بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام احمدی، امام جمعه نور، بعصر امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهید مطهری برگزار شد، اندیشه های متعالی استاد شهید مطهری را مبنای نهادهای دینی و فرهنگی کشور دانست و گفت: آراء و افکار این استاد فرزانه مورد توجه بسیاری از اسلام شناسان قرار گرفته است.

وی با بیان این که شهید مطهری از سرمایه های عظیم و طلایه‌داران جریان فکری حضرت امام خمینی(ره) در فرآیند انقلاب اسلامی به شمار می رفت، خاطرنشان کرد: استاد شهید یکی از یاران باوفای بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی بود و در راه دفاع از ولایت هیچ گاه عقب نشینی نکرد.

امام جمعه نور با تأکید براین که شهید مطهری با مجاهدت فکری و معرفی جریان اسلام ناب و ولایی دیگر مکاتب منحرف و مدعی آن دوران را به چالش کشاند، خاطرنشان کرد: آن روحانی وفادار به انقلاب با طرح اندیشه های ناب اسلامی بسترهای لازم برای تحقق سیاست های نهضت امام راحل را فراهم کرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که شهید مطهری استوانه فکری انقلاب اسلامی ایران به شمار می رفت، افزود: آراء و افکار تعالی این مبارز انقلابی سد محکمی در برابر فعالیت های گروه های منحرف و التقاطی آن دوران بود.

وی با اشاره به این که شهید مطهری در راه دفاع از ولایت از هیچ کوششی فروگذار نکرد، بیان داشت: ایشان همیشه در مسیر ولایت فقیه و تبعیت از بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی ثابت قدم بود و هرگز از این مسیر منحرف نشد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: استاد شهید مطهری با طرح اندیشه های ناب اسلامی و تبیین آن برای عموم جامعه همه افکار و طرح های منحرفانه آنها را به چالش کشاند که این یکی ازخدمات مهم این روحانی والامقام بود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که آثار و اندیشه های استاد شهید مطهری برای همه دوران قابل استفاده و بهره برداری است، گفت: طلاب و دانشجویان باید برای درک عمیق از اسلام ناب و اندیشه متعالی اسلامی به تألیفات این استاد شهید مراجعه کنند.

امام جمعه نور با بیان این که شهید مطهری محتوای کتب خود را علمی و در سطح بالا ارایه داد و این رمز موفقیت و حفظ آثار این شهید معلم است، ادامه داد: امروز معلمان و اساتید جامعه اسلامی باید بیشتر به آثار این استاد گرانقدر مراجعه کنند.  

وی، شهید مطهری را یکی از شخصیت‌های برجسته عصر ما و از شاگردان ویژه امام راحل در فلسفه و عرفان نامید و اظهار داشت: از شاخصه‌های شهید مطهری عشق به عبادت و بندگی خدا، عشق به لباس روحانیت، امام و انقلاب و همچنین عشق به مطالعه بود.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: شهید مطهری، اعتقادات، مباحث دینی و عقیدتی را به زبان ساده و روشن همراه با استدلال در سخنرانی‌ها و یا تدریس‌ها بیان می‌کردند، چرا که مخاطب‌شناس و از مشکلات جامعه به خوبی آگاه بود و بر اساس زمان و موقعیت روشنگری می‌کرد.

وی تصریح کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برگرفته از قرآن و نهج‌البلاغه بود و در سایه زیرساخت‌های فکری و فرهنگی، جوانانی را تربیت کردند که با آن پیشینه اعتقادی، سربازان اسلام و انقلاب شده و با دفاع از کشور و ایستادگی در مقابل دشمن ، پیروزی را رقم زدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha