پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اختصاص بودجه ۱۶ میلیون دلاری صهیونیست ها به حفاری در مسجدالاقصی

حوزه/ رژیم صهیونیستی یک بودجه ۱۶.۶ میلیون دلاری برای پروژه های حفاری در مسجدالاقصی اختصاص داده است. در خبری مشابه نیروهای اشغالگر قدس قصد جداسازی بخشی از گورستان باب الرحمه را از مسجدالاقصی دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، رژیم صهیونیستی قصد دارد یک بودجه 60 میلیون شکل (معادل 16.6 میلیون دلار) برای پروژه های حفاری در زیرزمین مسجدالاقصی هزینه کند که یورش های پی در پی و غیرقانونی شهرک نشینان صهیونیستی به اماکن مقدس مسلمانان از جمله مسجدالاقصی از علل این اقدام اعلام شده است.

صهیونیست ها همچنان به حفاری در زیر مسجدالاقصی ادامه می دهند که بهانه آن ها پیدا کردن شواهدی از حضور یهودیان در منطقه و وجود معبد سلیمان است. این در حالی است که  حفاری ها سبب ضعیف  شدن ستون ها و پایه های مسجدالاقصی شده است. با این حال منتقدین بر این باور هستند که دلیل حفاری ها این است که آن ها قصد تخریب مسجد و ساختن یک معبد یهودی به جای آن را دارند.

قبرستان اسلامی باب الرحمه

در خبری مشابه  نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین دستور داده اند بخشی از قبرستان باب الرحمه از دیوار شرقی محوطه مقدس مسجدالاقصی که به آن متصل شده جدا شود. ساکنان شهر سیلوان علیه هتک حرمت به این گورستان که قبرهای بسیاری از شهیدان، علما و دانشمندان فلسطینی را دربرگرفته، دست به تظاهرات و اعتراض عمومی زده اند. گفتنی است تعداد تجاوزهای اسرائیلی ها به گورستان باب الرحمه در سال های اخیر افزایش قابل توجهی پیدا  کرده و آن ها قصد دارند این گورستان باستانی مسلمانان فلسطین را تخریب کرده و به جای آن یک پارک بسازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha