پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صافی

حوزه/ در حال حاضر بالغ بر ۱۴۴ نفر از طلاب خواهر در موسسه آموزشی مجتهده امین، ۷۸ نفر طلبه در موسسه آموزشی علامه مجلسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و ۲۳۰ نفر از طلاب در دوره های آموزش های زبان خارجی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  علی اکبر صافی، شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم اساتید دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: مقام معلم، مقام بلندو والایی است و سخن گفتن در باره این مقام  و این جایگاه از ما ساخته نیست.

وی ادامه داد: روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده است که می فرماید«  مقام شفاعت در روز  قیامت ابتدا از آنِ انبیا و پیامبران و سپس از آِن عالمان و معلمان و مربیان و سپس از آن شهیدان است»، بنابراین این جایگاه معلم است، جایگاه معلم بین نبی و شهید است.

رئیس موسسه آموزشی علامه مجلسی(ره) اصفهان اضافه کرد:  روایتی دیگر از امیرالمونین(ع) نقل است  که  می فرماید « تا دنیا دنیا هست و جهان باقی هست، عالِم و معلم و آموزگار جاودان و باقی است». شاید ابنا و اعیان معلمان در میان ما نباشند، اما آثار و آن ها در قلوب و دلهای جهانیان جاودان است.

وی افزود: در آموزه‌های دینی سه نوع پدر تعریف شده است؛ یکی پدری که منشا تولد ماست، دیگری پدری که معلم ماست و سومی پدر همسر است که جایگاه پدری دارد.

حجت الاسلام صافی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر 144 نفر از طلاب خواهر در موسسه آموزشی مجتهده امین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، 78 نفر طلبه در موسسه آموزشی علامه مجلسی(ره) و 230 نفر از طلاب در دوره های آموزش های زبان خارجی تحصیل می کنند.

وی در پایان ابراز کرد: در حال حاضر  108 استاد در هر دو موسسه و آموزش های زبان خارجی در حال تدریس به طلاب هستند. همچنین در مجموع 21 دوره تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی در این دو موسسه برگزار شده است. 

رئیس موسسه آموزشی علامه مجلسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  عنوان کرد: برگزاری دوره های و کارگاه های آموزشی در عرصه بصیرت افزایی، سبک زندگی و مشاوره خانواده و گروه های تبلیغ نوین از جمله دیگر برنامه ها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha