جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی -۱

حوزه/ پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور دوباره شیعیان در اندونزی پس از مدتی طولانی بودیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سید عمر شهاب در کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی  که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به سابقه شیعیان در اندونزی اظهار کرد: گرچه که حضور شیعیان در این کشور هزار سال سابقه دارد، اما برای مدتی طولانی شیعیان از این کشور محو شدند و دوباره شاهد حضور شیعیان در اندونزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

وی ادامه داد: از استقلال اندونزی تا دهه هفتاد میلادی، مسلمانان این کشور بیشتر به بحث های سیاسی می پرداختند و کمتر به بحث های کلامی توجه داشتند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالان اسلامی، عهد جدیدی را به نام عهد تفکر علمی به وجود آوردند.

رئیس شورای سازمان اهل بیت(ع) اندونزی افزود: دکتر جلال الدین رحمت از شیعیان این کشور در دانشگاه ها و مدارس عالی در زمینه ترویج تفکر علمی تلاش کردند و کتاب های او مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت.

سید عمر شهاب با اشاره به نقش شیعیان در اندونزی اظهار کرد: در میان صد متفکر موثر در این کشور، متفکران شیعه حضور دارند، همچنین طی سال های اخیر، مدرسه مطالعات اسلامی در شهر جاکریا توسط جامعه المصطفی به وجود آمد.

وی با بیان اینکه مطالعات فلسفه اسلامی در دانشگاه های اندونزی محدود است خاطرنشان کرد: یک مرکز برای مطالعات فلسفی در پایتخت اندونزی به نام صدرا تاسیس شده است و علاقه مندان به مطالعه فلسفه و عرفان اسلامی به این مرکز مراجعه می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha