پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با ارتش

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جوبی اظهار کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران از سربازصفر تا امیر، از خود عقیده و ایمان دارد، پای وجدان و ایمانش ایستاده است، برای عقیده‌اش با ظلم می‌جنگد و پشتیبان مظلوم و حامی مردم خودش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز در ديدار با كاروان سلامت نيروی هوايی ارتش گفت: رشته‌های نظامی در سطح جهان از انواع مختلف در ظاهر در آموزش‌ها و استفاده از تکنیک ها و تاکتیک‌های نظامی و از نظر نوع لباس بسیار شبیه به هم هستند، اما در باطن 180 درجه درجه با هم تفاوت دارند.

وی افزود: آنچه که در دنیا رایج است این است که نیروی نظامی را برای حفظ منافع جمعیتی با انواع تفکر و مکتب‌های مختلفی که دارند، به کار می‌گیرند و در واقع نوعی مزدوری در حفظ منافع عده‌ای سرمایه‌دار یا مستبد است.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: کارِ آن‌ها کار دژخیم است و همواره لوله سلاحشان به سینه مظلومان و حتی به سینه مردم خودشان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز این‌گونه بود یعنی طوری بود که تمام وحشت مردم از همان نیروهای نظامی بود که گاهی مسجد گوهرشاد و گاهی هرجا دلشان می‌خواست را به خاک و خون می‌کشیدند و از سویی بسیار ذلیل در مقابل بیگانه بودند.

وی اضافه کرد: در زمان طاغوت مشاهده می‌شد گروهبان آمریکایی وارد مرکز نظامی ایران می‌شد، فرمانده آن مرکز نظامی از دور که پا می‌چسباند با چند قدم فاصله از پشت سر او حرکت می‎کرد، گروهبان آمریکایی در اتاق کار فرمانده روی صندلی می‌نشست و پاهایش را روی میز می‌آورد و امر و نهی می‌کند و فرمانده نیز از اول تا آخر به حالت نظامی بله قربان می‌گفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروی نظامی زمان طاغوت به‌گونه‌ای بود که مردم از آن‌ها می‌ترسیدند، اما دشمن از آن‌ها نمی‌ترسید. دلیلش این بود، که عده‌ای خاص مزدوری می‌کرد و آرمان، مکتب و عقیده حساب شده و درستی نداشتند و پول می‌گرفتند و کار می‌کردند.

وی تصریح کرد: وضعیت مزدوری با نیروی مسلحی که برخاسته از مکتب الهی است، بسیار تفاوت دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که سلسله مراتب ضرورت و ابزار کار و مقررات و قانون باید انجام شود گفت: در ارتش جمهوری اسلامی ایران از سربازصفر تا امیر، از خود عقیده و ایمان دارد، پای وجدان و ایمانش ایستاده است، برای عقیده‌اش با ظلم می‌جنگد و پشتیبان مظلوم و حامی مردم خودش است. به همین جهت خدمات خاص نیروهای نظامی در بحران‌ها و دوران‌ها هشت سال بلکه چهل سال دفاع مقدس همیشه برای سلامت جامعه با همه وجود مایه می‌گذارند که این، عقده و آرمان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: مردم این نیروی نظامی را دوست دارند و زمانی که آن‌ها را می‌بینند خوشحال می‌شوند که این بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر بیرجند در خصوص نیروی هوایی، با بیان این‌که گاهی افراد کم‌محبّتی پیدا می‌شوند گفت: زمانی که این سخن را شنیدم، تعجب کردم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آن فرد اگر نظری دارد، کسی نگفته نظرت را نگو، بلکه جلساتی کارشناسی وجود دارد که در آن باید سخن گفت و خودتان نیز در شورای شهر هستید.

وی اظهار کرد: خوشبختانه شورای شهر ما در این دوره شورای خوبی است اما به هرحال اگر مطلب و نظری دارید، مسئولان هرکدام حرفشان را بزنند، کسی مانع نیست، اما پیش از هرگونه کارشناسی صحیح علمی، حساب شده و چندجانبه که باید رعایت شود، شما مطلب را در روزنامه می‌نویسید؟ به چه دلیل است نمی‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون که چهل سال از زمان بیعت نیروی هوایی با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گذشته است، این نیرو در همه شرایط با همان عهد و پیمان در حمایت از این مردم حرکت کرده و همواره خار چشم دشمن بوده است.

امام جمعه بیرجند گفت: کسی مانع اظهار نظر نیست، اما مهم است که در کجا  اظهار نظر شود؛ در جلسه تخصصی که همه اطراف قضیه از ارگان‌های ذی‌نفع شامل امنیتی، نظارتی و قضاوتی حضور داشته باشند، شما نظرت را بگو.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: استفاده از این تعابیر بسیار مایه تأسف است که در این جهت باید تدبیری شود و باقی عناصری که در شورای شهر هستند و انسان‌های خوبی هستند، این مسئله را به عهده بگیرند و با همه مقامات مسئولی که می‌توانند در این زمینه کارشناس شوند و اظهار نظر کنند، منافع عمومی جامعه را از هر جهت در نظر بگیرند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حفظ شرایط کارآمدی و کارایی نیروی هوایی در این مقطع است.

وی خاطرنشان کرد: این‌که فردی کم‌محبّتی یا اشتباه می‌کند یا انگیزه دارد یا هرچه هست، غیر از دیدگاه عموم مردم یا دیگر مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زلزله کرمانشاه که پیش آمد، فرمانده معظم کل قوا از نیروی هوایی خواستند وارد عمل شود، چراکه این امر را به انسان‌های کارآمد واگذاشتند که جان مردم حفظ شد وگرنه اگر این درایت به موقع در همان لحظات اول نبود، ضایعات بسیاری پیش می‌آمد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: برخی ناکارآمدی‌ها کاملا نشان می‌داد که اگر این حضور نیروهای مسلح به موقع انجام نمی‌شد، ضایعات زیادی در کرمانشاه می‌داشتیم.

وی تصریح کرد: زمانی که کار برای رضای خداوند شد، اصل و حواشی آن خوب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha