پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن تعطیلات فصل تابستان از برگزاری دوره ارتقایی در مدارس علمیه نور و آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدارس علمیه شهرستان آمل با اشاره به در پیش بودن تعطیلات فصل تابستان از برگزاری دوره ارتقایی در مدارس علمیه نور و آمل خبر داد.

وی با اشاره به این که در دوره ارتقایی طلاب با گذراندن تعدادی از واحدهای پایه مورد نظر به صورت حضوری و غیرحضوری و موفقیت در آنها می توانند تا سقف یک پایه تحصیلی به بالاتر ارتقا یابند، افزود: هدف از برگزاری این دوره ارتقایی رفع نواقص درسی طلاب مدارس علمیه است.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که طرح ارتقایی تابستانه حوزه علمیه مازندران هر ساله در برخی مدارس علمیه استان برگزار می شود، تصریح کرد: اجرای طرح های ارتقای در ایام تعطیلات تابستان ضمن ارتقای درسی طلاب موجب استفاده بهینه از اوقات فراغت تابستان و جلوگیری از انقطاع تحصیلی می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، تعطیلات فصل تابستان را فرصت مغتنمی برای اجرای برنامه های علمی، فرهنگی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: مدارس نباید نسبت به این فرصت به وجود آمده بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که تعطیلی در حوزه مفهومی ندارد و باید از همه فرصت ها به منظور علم آموزی استفاده کرد، تصریح کرد: بسیاری از علما و مراجع دینی نسبت به وجود تعطیلات در حوزه نگران هستند که باید این نگرانی بر طرف شود.

وی با اشاره به این که فرصتی که امروز در حوزه به وجود آمده در گذشته وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: فرصت سوزی در حوزه یکی از آسیب هایی که امروز مدارس علمیه و طلاب ما را تهدید می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس علمیه باید در طول سال برای طلاب برنامه ریزی علمی، فرهنگی و پژوهشی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین سفارش علما و بزرگان حوزه به طلاب غنیمت شمردن فرصت های به وجود آمده برای علم آموزی بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه باید علاوه بر برنامه های ارتقایی برنامه های قرآنی و همچنین پژوهشی را در ایام تعطیلات تابستان جدی بگیرند، افزود: تعطیلات پیش روی فرصتی برای تقویت مهارت های علمی و پژوهشی طلاب جوان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری موفق آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و افزود: این آزمون هفتم اردیبهشت امسال با شرکت حدود ۵۰۰ داوطلب در دو حوزه امتحانی ساری و نوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که در حال حاضر 25 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف مازندران به فعالیت علمی مشغول هستند، تصریح کرد: دو هزار و 500 طلبه از پایه اول تا دهم در این مدارس در حال تحصیل هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد GB ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام وقت بخیر آیا با این وضعیت کرونا امسال حوزه علمیه آمل دوره ارتقایی برگزار میکند یا خیر؟
  • علی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    1 1
    سلام چه طوری توی دوره ثبت نام کنم؟؟