پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خروج آمریکا از برجام

حوزه/معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: نبود آمریکا در برجام، می تواند اجرای بندهای مورد توافق طرفین را تسریع ببخشد، هرچند آمریکا در این روزها تهدید به افزایش و اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران نموده است.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به تکرار پیمان شکنی های آمریکا، اظهار داشت: خروج آمریکا از طرح برجام اولین و آخرین پیمان شکنی این کشور مستکبر نبوده و نخواهد بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای مذاکرات در دوره ریاست جمهوری "اوباما" زمزمه های خروج آمریکا از این طرح به خوبی به گوش می رسید، گفت: تمام روسای جمهور آمریکا اعم از جمهوریخواه و دموکرات؛ همگی یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن هدف چیزی نیست، جز منافع آمریکا در سطح جهان و مناطقی همانند خاورمیانه.

وی با تاکید بر اینکه در این میان نقش رژیم صهیونیستی در خروج آمریکا از برجام بی تاثیر نبود، افزود: اولین کشور ناراضی و نگران از توافق هسته ای و برجام رژیم صهیونیستی بود. این رژیم جعلی از همان ابتدای این توافق کارشکنی های خود را برای برهم زدن این آن آغاز کرد.

حجت الاسلام مومنی گفت: اگر خوب به این موضوع، یعنی خروج آمریکا از برجام دقت کنیم، می توانیم آثار مثبت این رویداد را هم ببینیم. نبود آمریکا در برجام، می تواند اجرای بندهای مورد توافق طرفین را تسریع ببخشد، هرچند آمریکا در این روزها تهدید به افزایش و اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران نموده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به درایت مقام معظم رهبری از فرجام این توافق، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان روزهای نخستین به تیم مذاکره کننده بارها هشدار دادند که تیم آمریکایی قابل اعتماد نیست و اکنون همه ما به این حرف معظم له می رسیم.

حجت الاسلام مومنی در پایان گفت: از نظر قانونی تا زمانی که ایران به یکایک تعهدات خود در راستای اجرای برجام متعهد باشد، این توافق چهره قانونی دارد و خروج و یا عدم خروج آمریکا از بعد قانونی نمی تواند تاثیری در روند اجرای آن داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha