سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 449802
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
علی اصغر پیوندی

حوزه/ دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور به همراه هیئتی از معاونان و مدیران این جمعیت ضمن حضور در جامعه المصطفی با آیت الله اعرافی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در دیدار با آیت الله اعرافی آیت الله ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اصل کرامت انسانی، ترویج صلح، ارتقاء سلامت و امداد و نجات از مهمترین رویکردهای جمعیت هلال احمر به شمار می رود.

وی امداد و نجات را پیشانی فعالیت های جمعیت هلال احمر دانست و یادآور شد: با توجه به تلاش و کوشش تمام هلال احمری ها، این جمعیت در سال های اخیر و در مواجه با حوادث طبیعی پاسخ مناسبی را از خود نشان داد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ضمن اشاره به حضور پررنگ جمعیت هلال احمر در مباحث بین المللی و حمایت از مسلمانان جهان، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر بدون توجه به نژاد، قومیت، ملیت و مذهب، به ندای همه مضلومان و آسیب دیدگان جهان پاسخ می دهد.

دکتر پیوندی به تأسیس کانون رده های سنی مختلف در هلا احمر را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: نگه داشتن مردم در صحنه و فعال سازی مردم در بحث های امداد و نجات و مباحث فرهنگی از جمله مراسم اربعین از رویکردهای مهم جمعیت هلال احمر به شمار می رود.

وی در ادامه به فعال سازی واحد بین الملل در جمعیت هلال احمر اشاره نمود و اذعان داشت: جمعیت هلال احمر در 95 سال فعالیت خود، اعتبار خوبی را در میان کشورهای مختلف جهان کسب نموده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: جمعیت هلال احمر ایران در سال های اخیر موفق شد تا یکی از 20 کشور عضو هیئت حاکمیتی صلیب سرخ جهانی باشد؛ این مهم نشان دهنده موفقیت جمعیت هلال احمر ایران در رویکردهای بین المللی است.

وی تعمیق ارتباطات با هلال احمر کشورهای اسلامی را از دیگر برنامه های این جمعیت عنوان کرد و یادآور شد: اهداف عالیه جمعیت منطبق با اهداف اسلامی و انسانی مورد تأکید امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

دکتر پیوندی در پایان با اشاره به این که امیدواریم بتوانیم در هفته هلال احمر، آن گونه که باید اهداف این نهاد را ا خوبی به اقشار مختلف مردم معرفی نماییم، تصریح کرد: با تأسیس کمیته مشترک حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر، ضمن تعریف فعالیت های مشترک، باید از تمام ظرفیت های طرفین برای حضور پررنگ و نقش آفرینی در عرصه های بین المللی استفاده نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha