پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با خانواده شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمود تقی پور

حوزه/ شهید تقی پور آخرین بار که می‌خواست به سوریه برود، برای خداحافظی آمده بود. آمدم که سوار ماشین بشوم دیدم منتظر است، آمد جلو و گفت «دارم می‌روم سوریه حلالم کنید. خداحافظ»، در حالی که دفعات قبل هیچ وقت این گونه خداحافظی نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، در جریان سفر به مشهد، با حضور در منزل شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمود تقی پور، که از شاگردانش بوده است، از خانواده این شهید عزیز دلجویی کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به ویژگی های شهید تقی پور، گفت: این عزیز از طلاب بسیار جدی بود، در درس جزء طلبه‌هایی بود که کاملاً در بحث دقت می‌کرد و مطالب را گوش می‌داد، سؤال می‌کرد، یعنی برای علم بسیار ارزش قائل بود.

وی ادامه داد: به نظرم پنج شش سال توفیق داشتم که این شهیدبزرگوار به درسم می‌آمد، هفته‌ای یک بار هم جلسه‌ی خصوصی مذاکره علمی داشتیم، هفت هشت نفر از طلابی که سؤالاتی در درس داشتند و برایشان حل نمی‌شد، شرکت می کردند. در آن جلسه شهید تقی پور بسیار مؤدب بود و سؤالات و جواب ها را می‌نوشت، علی القاعده باید دفتری از آن مطالب مهم نزد خانواده محترم‌ ایشان باشد.

                          

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به توان علمی شهید تقی پور، افزود: به بچه‌های سپاه در قم گفتم که برای این شهید جدای از شهدای دیگر حساب باز کنید. طلبه‌ای که شش هفت سال درس خارج خوانده، مراحل اجتهاد را طی می‌کرد و اگر چند سال دیگر در این بحث‌ها شرکت می‌کرد، یک صاحب نظر در مسائل فقهی می بود که به مرحله اجتهاد می‌رسید، چون رفقایش هم در همین مراحل هستند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که شهید تقی پور حقیقتا عاشق علم و دانش و فقه بود، ادامه داد: در کنار همه اینها اخلاص داشت، یعنی نشان نمی‌داد که بخواهد بگوید من دارم می‌روم و بدانید این عنوان را دارم. چندین بار که به سوریه می‌رفت و برمی‌گشت، خبردار نمی‌شدم بعد از اینکه برمی‌گشت می‌پرسیدم شما چند وقت نبودید؟ می‌گفت «رفته بودم سوریه»، حتی پیشنهاد داد که یک سفری به سوریه بیائید، گفتم اگر زمانش فراهم بشود ان شاءالله می‌آیم. ایشان می‌گفت «حضور شما در آنجا خیلی لازم است و موجب تقویت روحیه رزمنده‌ها و ما طلبه ها می‌شود»،

وی با نقل خاطره ای از آخرین دیدار خود با شاگردش، گفت: شهید تقی پور آخرین بار که می‌خواست به سوریه برود و بعد هم متأسفانه ایشان را ندیدیم، برای خداحافظی آمده بود. آمدم که سوار ماشین بشوم دیدم منتظر است، آمد جلو و گفت «دارم می‌روم سوریه حلالم کنید. خداحافظ»، در حالی که دفعات قبل هیچ وقت این گونه خداحافظی نمی‌کرد.

                         

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به آیه 111 سوره توبه « إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ ...»، اظهار کرد: مرحوم والد ما می فرمود که از آیه قرآن استفاده می‌شود نه این که خدا در ازای این که شهید خونش را می‌دهد او را داخل بهشت می‌کند، بلکه « بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ» یعنی بهشت مال شهدا و مالک آن می‌شوند.

 وی تصریح کرد: شهدا چون مالک بهشت می‌شوند، هر کسی را بخواهند وارد بهشت می‌کنند، آنجا ارزش شهدا معلوم می‌شود، چرا که دنیا قابلیت ندارد که ارزش آنها را نشان دهد. دنیا ظرف این نیست که ارزش شهید در آن روشن شود. امیدواریم ان شاء الله این شهید بزرگوار دست ما را هم بگیرد.

انتهای پیام 313/3

                         

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha