جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 449839
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
کنگره نقش شیعه

حوزه/ پژوهشگر بنگلادشی گفت:بعد از پیروزی انقلاب نهضت ترجمه آثار شیعی در بنگلادش راه افتاد و در سه دهه اخیر حدود ۲۰۰ عنوان آثار شیعی در موضوعات مختلف منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌محمد عبدالقدوس در کمیسیون مطالعات منطقه‌ای کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در قم برگزار شد، به ارائه مقاله ای با عنوان آثار علمی تاثیرگذار شیعه در بنگلادش پرداخت و با بیان اینکه 88 درصد جمعیت بیش از 160 میلیونی بنگلادش مسلمان هستند اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 8 هزار نفر شیعه در این کشور زندگی می‌کرده‌اند.

وی با اشاره به تعداد اندک جمعیت شیعه در بنگلادش گفت: با تغییر حاکمان در دوره‌های مختلف در بنگلادش برخی علمای شیعه کشته شدند و به همین خاطر برخی دیگر از شیعیان هجرت کردند و تعداد آنها بسیار کاهش یافت.

این محقق بنگلادشی، یکی دیگر از علل جمعیت اندک شیعه در بنگلادش را نبود حوزه‌ها و مدارس علمیه شیعه در این کشور عنوان کرد و گفت: با ظهور انقلاب اسلامی جریان افزایش جمعیت شیعی در بنگلادش آغاز شد.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب نهضت ترجمه آثار شیعی در بنگلادش راه افتاد و در سه دهه اخیر حدود 200 عنوان آثار شیعی در موضوعات مختلف منتشر شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha