شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خروج آمریکا از برجام

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: بدون ترديد خروج آمريكا از برجام براى ملت ما يك نعمت و دستاورد بود. سال‌هاست كه اقتصاد كشور را معطل برجام و ماندن و خارج شدن آمريكا از برجام كرده‌ايم.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبر گزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به عهدشکنی های همیشگی آمریکا، اظهار داشت: با خروج آمريكا از برجام، جمهورى اسلامى ايران به شرطى برجام را با اروپا ادامه خواهد داد كه تضمين‌هاى قطعى و محكم را از اروپا اخذ نمائيم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت:  سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار فرهنگيان تاكيدى بر اين موضوع است كه فرمودند «بنده در جلسات خصوصى و عمومى به مسؤولان درباره پرهيز از اعتماد به آمريكا مكرر تذكر دادم. به مسؤولين گفتم قبل از قرارداد، از طرف مقابل تضمين‌هاى واقعى بگيريد و به حرف آن‌ها اعتماد نكنيد. من به اين سه كشور اروپايى هم اعتماد ندارم و مى‌گويم به اين‌ها هم اعتماد نكنيد. اگر مى‌خواهيد قراردادى ببنديد، تضمين واقعى و عملى بگيريد والا فردا اين‌ها هم همان كار امروز آمريكا را به شيوه ديگرى خواهند كرد.»

این استاد حوزوی افزود: هرگونه مذاكره با اروپا، تنها مربوط به برجام و چگونگى اجراى تعهدات اروپا در برابر ايران همراه با اخذ تضمين‌هاى محكم خواهد بود.

 مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: اروپائيان بايد بدانند كه برجام هيچ‌گونه مكمل و متممّى ندارد و جمهورى اسلامى ايران درباره نفوذ منطقه‌اى و ابزارهاى دفاعى و موشكى خود به‌هيچ‌وجه با بيگانگان وارد مذاكره نخواهد شد.

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار داشت: بدون ترديد خروج آمريكا از برجام براى ملت ما يك نعمت و دستاورد بود. سال‌هاست كه اقتصاد كشور را معطل برجام و ماندن و خارج شدن آمريكا از برجام كرده‌ايم.

این استاد حوزوی عنوان داشت: خروج آمريكا يقيناً در ميان‌مدت و بلندمدت سايه آرامش و ثبات را بر فضاى اقتصادى كشور گسترده خواهد كرد و اگر قرار است بنيان‌هاى اقتصادى‌مان را محكم نمائيم، بدون چشم‌داشت به خارجى‌ها، بايد آستين‌هاى همت را بالا زده و كمربندها را براى پيشرفت و تعالى ايران عزيز محكم نمائيم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار افزود: اصلى‌ترين هدف آمريكا براى خروج از برجام، ايجاد شكاف ميان مردم و ميان مسؤولان است. بايد يكپارچگى ملى را حفظ نمائيم. بزرگ‌ترين تهديد براى ملت ايران، دوقطبى شدن و مخالف و موافق شدن در برابر عربده‌كشى‌ها و يا نيرنگ و فريب دشمن است.

وی ادامه داد: فشار اقتصادى دشمن با هدف ايجاد شكاف اجتماعى صورت مى‌پذيرد. تهديد نظامى تا زمانى كه به انشقاق اجتماعى منجر نشود، نمى‌تواند بستر ظهور و بروز پيدا كند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار عنوان کرد: بزرگ‌ترين سرمايه يك كشور، ملت منسجم آن است. ارتش‌ها ممكن است به زانو در آيند اما يك ملت را نمى‌توان به زانو در آورد.

این استاد حوزوی گفت: فشار اقتصادى و تحريم ممكن است براى دشمن ارزش اقتصادى داشته باشد اما يقيناً ارزش استراتژيك نخواهد داشت. ارزش استراتژيك زمانى پيدا مى‌كند كه به شكاف اجتماعى منجر شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در پایان سخنان خود بیان داشت: امروز پيكان همه نقدها و انتقادها بايد متوجه دشمن تابلودار خارجى شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha