پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلاام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که هنر حوزه های علمیه پرورش عالمانی همچون آیت الله مهمان نواز است گفت:عالم دینی نباید جدول بندی های مصطلح را معیار کار خودش قرار دهد، او فوق این جدول ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امشب در مراسم بزرگداشت آیت الله مهمان نواز که درمسجد الغدیر قم برگزار شد، در تمجید از این عالم وارسته گفت: این عالم نیم قرن خدمت و هجرت وجهادو ایثار  کرد و مقام معظم رهبری درباره آیت الله مهمان نواز فرمودند او مردمی و باصداقت بودواینها صفات حقیقی او بود این نمره ای است که مقام معظم رهبری به این مرد بزرگ داده اند.

وی افزود: آیت الله مهمان نواز به سختی زندگی طلبگی را سپری کرد بعد هم آمد در بین مردم کوشش وتلاش کرد ودر مقابل کسانی که حتی قصد آتش زدن خانه وکتاب وحتی خودش را داشتند ماند و مقاومت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی درباره نافع بودن علم و عالم دینی  به خطبه متقین اشاره  کرد وگفت: امیرالمومنین(ع) می فرماید پرهیزگاران کسانی هستند که خودشان را وقف ومتوقف به علمی کردند که به درد بخورد و نافع باشد این پیوست علم که نافع بودن است کارآیی عالم دینی را مطرح می کند، معلوم می شود علم مقدمه ای است برای نافع بودن ودر مقدمه نباید ماند، باید از آن عبور کرد، هدف علم نافع است عالمی که مردم از او منتفع بشوند وچنین عالمی فضیلتش از عابد برتر است.

امام جمعه بجنورد گفت: علم نافع علم جدای ازعمل و علم بیگانه از مردم نیست علمی است که بروز و ظهورش در خدمت به مردم تجلی می کند آنجا است که به عالم می توان نمره عالی داد که علمش را به خدمت دین ومردم قرار داده است .

وی در باره بهره مند شدن همه مردم از عالم دینی گفت: عالمان هم برای محل ومنطقه خودشان مفیداند وهم کسانیکه از کنار آنها می گذرند نفع می رسانند؛ بنابراین عالم بومی معنا ندارد به اینکه حتما در محل خودش باشد، بلکه هر کسی از کنار این چشمه عبورکند از او بهره می برد.

وی با تأکید بر اینکه عالم نباید جدول بندی های مصطلح  وحزبی وجناحی را معیار کار خودش قراردهد گفت : عالم دینی نباید جدول بندی های مصطلح را معیار کار خودش بگیرد او فوق این جدول ها است عالم دینی در این جدول های کوچک نمی گنجد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در پایان درباره جایگاه وموقعیت حوزه های علمیه گفت:موقعیت و پایگاهی که حوزه در جامعه و در بین مردم دارد این یک نعمت اجتماعی  است که خدا به ما داده و اینها پاسخ می خواهد و شکر نعمت آن خدمت به مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha