جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عالمی

حوزه/ عموم اعضای کمیسیون تحقیق خبرگان به این نتیجه رسیده‌اند که نظیر و بدیلی برای آیت‌الله خامنه‌ای نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله حسن عالمی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، با حضور در مدرسه‌ی فقهی آل‌یاسین(ع) قم با مسئولان این مدرسه فقهی و مسئولان مؤسّسه حدیث لوح‌وقلم دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با ابراز خرسندی از فعّالیت‌ها و محصولات این مجموعه‌های انقلابی، بر هم‌افزایی چنین مجموعه‌هایی در سطح وسیع تأکید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: کارآمدسازی پژوهش و تحوّل نظام تدریس و تدرّس و برنامه‌ریزی حوزه‌های علمیه در راستای پاسخ حقیقی به نیاز مردم به اسلام و فقه اسلامی ضروری است . در این راستا، تکیه بر فقه سنّتی و اجتهاد جواهری، ضامن صحّت طریق و اجتناب از انحراف است.

آیت الله عالمی با اشاره به انتشار موسوعه 15 جلدی دیدگاه‌ها و مطالبات حوزوی رهبر معظم انقلاب در مؤسسه‌ی حدیث لوح‌وقلم، بر ضرورت تدوین و تبیین دیدگاه‌ها و رهنمودهای ایشان تأکید کرد و گفت: یکی از وظائف مجلس خبرگان رهبری، نظارت بر دوام شرائط رهبری است؛ لذا کمیسیون تحقیق خبرگان، گزارش هایی از عملکرد رهبری تهیه و ارائه می‌کند؛ جمع‌بندی ما این است که زعامت ایشان در این دوره‌ی سی‌ساله با همه‌ی تلخی ها، شیرینی ها و مخاصماتی که دشمنان داشته‌اند، بسیار خوب بوده و با توجه به فهم و تیزبینی و مواضعی که رهبر انقلاب اتخاذ کرده اند، از ایشان جوهر و گوهری گرانبها ساخته است.

وی ابراز داشت: عموم اعضای کمیسیون تحقیق خبرگان به این نتیجه رسیده‌اند که نظیر و بدیلی برای آیت‌الله خامنه‌ای نداریم و این موضوع در حالی است که ایشان در دوره‌ ده‌ساله‌ زعامت حضرت امام قدّس‌سرّه‌الشّریف، از افراد حلقه‌ی اوّل امام راحل بودند و در 15سال نهضت امام از سال 42 تا 57 هم در خطّ مقدّم مبارزه بوده‌اند؛ لذا ایشان در چنین دوره‌ بیش از نیم‌قرن، جوهره‌ای ممتاز پیدا کرده‌اند لذا جا دارد بیانات چنین شخصیتی جمع‌آوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان ساخت: در کنار اینها بسیار خوب است که مبانی مواضع ایشان هم استخراج شده و به مخاطبان ارائه گردد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha