جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خزاعی قهستان

حوزه/امام جمعه قهستان گفت: سرنوشت صدام و قذافی نتیجه اعتماد به آمریکا بود و امروز باید این مسئله را دریابیم که ارتباط با آمریکا اشتباه محض و عدم همکاری و ارتباط با شیطان بزرگ، سبب عزت اسلامی است.

حجت الاسلام مصیب خزاعی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: خداوند از سر تقصیرات برخی از مسئولان بگذرد چرا که در عرض 20 دقیقه تصمیم به تصویب برجام گرفته و هم اکنون بعد از خروج ترامپ از برجام، آن را آتش زده اند.

وی با بیان اینکه تعاملات و قراردادهایی که دیپلمات ها انجام می دهند، باید زیر نظر مجلس شورای اسلامی باشد، گفت: مسئولان ابتدا باید ولایت مداری خود را ثابت می کردند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: متاسفانه الان باید این سیاسیون استغفار کنند؛ چرا که با آتش زدن برجام، نوعی فرار به جلو داشته اند.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: انتظار مردم و مجلس از دیپلمات ها بیشتر بود و مذاکره کنندگان باید اعتماد مردم را به خودشان جلب کنند، چرا که در غیر اینصورت انسجام و وحدت ملی به وجود نمی آید.

وی،خروج از برجام را به نفع ایران دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، مذاکره یعنی نفوذ.

حجت الاسلام خزاعی یادآور شد: آمریکا از طریق جنگ که نمی تواند قراردادها را نقض کند، چرا که ایران در هشت سال جنگ تحمیلی ورزیده شده و از جایگاه نظامی خوبی در منطقه برخوردار است.

وی اظهار کرد: این قراردادها و ارتباط با دشمن را آمریکا برای خود امتیاز می دانست چرا که در این چند سال کیک زردهای زیادی را ایران به روسیه فرستاد و خیلی از پیچ های سانتریفیوژها را باز و خیلی از سایت ها را بستند و خیلی از کارمندان این ادارات اخراج و حتی بیکار شده و حتی ما در این مسیر شهید دادیم.

امام جمعه قهستان با بیان اینکه برجام خسارت محض برای ایران بود، اضافه کرد: ما مسلمانیم و اهل پیمان شکنی نبوده و تاکنون تمام مفاد برجام را عمل کرده و پیمان خود را نشکستیم.

منتظر سیب و گلابی هایی که رئیس جمهور وعده داده بود، بودیم

حجت الاسلام خزاعی ادامه داد: برجام یک طرفه بود ولی ما منتظر سیب و گلابی هایی که رئیس جمهور وعده داده بود، بودیم، منتظر آفتاب تابان بودیم و هنوز برخی ها دم از برجام دو می زدند؛ اما این اشتباه است و باید خجالت بکشند.

وی یادآور شد: خروج ترامپ از برجام به نفع ایران است چرا که هرجا که مقابله و دست و عهد و پیمان ندادیم، عزت داشتیم.

امام جمعه قهستان گفت: ما هم اکنون که دارای عزت سیاسی، نظامی و منطقه ای هستیم به خاطر اعتماد نکردن به آمریکاست، ولی اگر می خواستیم که ارتباط با آمریکا می داشتیم الان مانند عربستان گاو شیرده آمریکا می بودیم.

 امام جمعه قهستان افزود: نتیجه اعتماد به آمریکا، سرنوشت قذافی ها و صدام ها است، و امروز باید این مسئله را دریابیم که ارتباط با آمریکا اشتباه محض و عدم همکاری و ارتباط با آن شیطان عزت اسلامی است.

خروج از برجام باعث عزت و افتخار است

حجت الاسلام خزاعی اظهار کرد: خروج از برجام عین عزت و افتخار ایران است، همانطور که مقام معظم رهبری وعده داده بودند.

وی تبیین کرد: در بحث هسته ای به خاطر برق، درمان و نیاز کشور به دنبال انرژی هسته ای بودیم، و حتی فتوای رهبری در این زمینه است که ما به دنبال جنگ نیستیم.

امام جمعه قهستان با اشاره به این که خروج از برجام زمینه ساز ارتباط های قوی ایران با دیگر کشورها در منطقه است بیان داشت: هم اکنون ما می توانیم ارتباط های محرمانه ای با دیگر کشورها داشته باشیم چراکه تاکنون هرچه ارتباط علنی در قالب برجام با دیگر کشورها داشته ایم، نه تحریم ها را برداشته اند و نه پول ما را داده اند.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه ورود به برجام و 1+5 اشتباه محض بود، افزود: امید است دیپلمات ها با 1+5 ارتباط طرفینی داشته باشند، ولی قبل آن تضمین لازم را داشته باشیم و حتی به طور کامل هم اعتماد نکنیم.

ارتباط دیپلمات ها با دیگر کشورها باید در راستای منافع مردم ایران باشد

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه و کشور با خروج ترامپ از برجام بر روی آنها آب سردی ریخته شد، اما مردم ایران اتحاد دارند و دیپلمات ها نیز باید در راستای منافع مردم ایران با دیگر کشورها ارتباط داشته باشند و به هر آنچه که منافع ملی اقتضا دارد، عمل کنند.

امام جمعه قهستان با بیان اینکه دیپلمات ها و مذاکره کنندگان باید پشتیبان ولایت و مردم باشند و جلوی خسارت های وارده را بگیرند و در پیچ های تاریخی بایکدیگر متحد و منسجم باشند گفت: امید است سیاسیون و دیپلمات ها و مذاکره کنندگان کشور، حمایت مردم را قدر بدانند و در راستای منافع ملی گام بردارند.

وی با ابراز خوشحالی در خصوص خروج ترامپ از برجام خاطرنشان کرد: خروج ترامپ از برجام سبب آبروریزی خود آمریکا شد؛ چراکه به دنبال این جریان، کشورهای دیگر نسبت به این کشور بی اعتماد می شوند.

امام جمعه قهستان در پایان یادآور شد: آمریکا شیطان بزرگی ست که هر موقعی که با او قطع رابطه کنیم به نفع ما خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha