جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تدابیر شدید امنیتی نماز جمعه، در پی نگرانی از حمله هندوهای افراطی

حوزه/ با افزایش نگرانی مسلمانان از حمله هندوهای افراطی به نمازگزاران مسلمان، نماز جمعه در شهر گوروگرام در هندوستان با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehindu با افزایش نگرانی ها نسبت به حمله هندوهای افراطی، نماز جمعه این هفته مسلمانان در شهر گوروگرام در ایالت هاریانای هندوستان واقع در 45 متری دهلی نو با تدابیر شدید امنیتی برگزاری شد.

سهیل خان یک مهندس کامپیوتر می گوید از ترس حمله هندوهای افراطی، نماز جمعه این هفته با گستردگی همیشگی برپا نشده است. او تنها کسی نبود که در نگرانی و تشویش به سر می برد. هرج و مرج و سردرگمی روز جمعه بعد از ظهر در این شهر تمامی نمازگزاران را تحت تاثیر قرار داده، این در حالی است که مقامات شهرداری تحت فشار سازمان های هندوی راست افراطی، برپایی نماز جماعت در سه چهارم فضاهای عمومی را ممنوع ساخته اند.

 گفتنی است درگیری ها یک ماه پیش زمانی آغاز شد که عده انگشت شماری از جوانان افراط گرای هندو به نمازگزاران مسلمان در نماز جمعه حمله کردند و خشونت ها در این باره بالا گرفت. هندوها مدعی هستند مسلمانان از نماز جماعت در اماکن عمومی به عنوان حربه ای برای اشغال زمین ها در راستای «جهاد» استفاده می کنند.

در ادامه مانوهر لعل ختار سروزیر ایالت هاریانا در شمال هند اعلام کرد که مراسم نماز مسلمانان از جمله نماز جمعه صرفا باید در داخل مساجد انجام شود و انجام آن در مکان های عمومی قانونی نیست. گروه های هندو در شهر گوروگرام اعلام کردند اجازه برگزاری مراسم نماز در اماکن عمومی را نخواهند داد و نماز باید در مساجد برگزار شود.

ماه گذشته 7 نفر به اتهام حمله به یک گروه مسلمان که در این منطقه مشغول برگزاری نماز بودند بازداشت شدند. اما این افراد یک هفته بعد به قید وثیقه آزاد شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha