چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رابطه آل خلیفه و اسرائیل

حوزه/ اظهار نظر وزیر خارجه آل خلیفه در حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر حمله موشکی سوریه، واکنش تند و موج محکومیت جریان های عربی و مردمی را در پی داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بامداد روز پنج شنبه گذشته ارتش سوریه در پاسخ به حملات خمپاره ای رژیم صهیونیستی به استان قنیطره سوریه، مناطقی نظامی از منطقه اشغالی جولان را با 50 موشک هدف قرار داد.

پس از این حمله موشکی سوریه که در دفاع از خود صورت گرفت، خالد احمد الخلیفه وزیر امور خارجه بحرین در اقدامی جدید در راستای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل حق دارد در برابر این حملات از خود دفاع کند و در ادامه مدعی شد مسئولیت تمام تنش های منطقه بر عهده جمهوری اسلامی ایران است بدون اینکه دلیلی برای ادعای خود بیان کند.

رژیم بحرین برای رسیدن به اهداف خود تمام مبانی و اصول را زیر پا گذاشته است

اما این اظهار نظر وزیر بحرینی با واکنش تند جریان های بحرین روبرو شد و در نخستین واکنش حزب انقلابیون بحرینی در لندن این سخنان وزیر خارجه بحرین در تایید رژیم صهیونیستی را اظهار نوکری برای اسرائیل و فروش حاکمیت بحرین قلمداد کرد و افزود: رژیم بحرین برای رسیدن به اهداف خود تمام مبانی و اصول را زیر پا گذاشته است.

انقلابیون بحرینی لندن ادامه دادند: اظهارات خالد احمد الخلیفه اظهار دشمنی با تمام ملت های عربی و اسلامی و نشان دهنده چهره واقعی و استبدادی رژیم آل خلیفه است و بر این واقعیت تاکید کرد که به هیچ وجه نمی توان به چنین رژیمی اعتماد کرد و از او انتظار داشت به تعهدات خود عمل کند.

در این بیانیه آمده است: رژیم بحرین بار دیگر نشان داد شایستگی حکومت و مدیریت سیاسی بحرین را ندارد و ما از ملت های عربی و اسلامی می خواهیم موضعی شفاف و روشن در برابر رژیم بحرین و اظهارات مسئولان این رژیم در حمایت از اسرائیل داشته باشند.

نوکری رژیم آل خلیفه برای رژیم صهیونیستی از حد گذشته است

از سوی دیگر جریان الوفاء الاسلامی بحرین نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: نوکری رژیم آل خلیفه برای رژیم صهیونیستی از حد گذشته است به رسوایی سیاسی رسیده است.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه از تمام ارزش ها  و مبانی امت اسلام دست کشیده و پس از آنکه مسئله فلسطین را مسئله ای ثانونی خوانده و روابط دوستانه با آمریکا و اسرائیل برقرار کرده بود، اکنون وزیر این رژیم از اسرائیل و تجاوز این رژیم به سوریه دفاع می کند.

الوفاء ادامه داد: نوکری آل خلیفه برای صهیونیست ها و رسوایی سیاسی آنها از حد گذشته و در این زمینه گوی سبقت را از تمام نوکران صهیونیست ها در منطقه ربوده اند و از سوی دیگر در جبهه مقابل ملت های اسلامی و عربی قرار گرفته اند.

وزیر صهیونیستی:‌ سخنان خالد احمد،‌حمایتی تاریخی از اسرائیل است

اما این اظهار نوکری وزیر آل خلیفه برای صهیونیست ها به مذاق مسئولان این کشور خوش آمده و ایوب قرا وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی از این موضع خالد احمد قدردانی کرد و آن را حمایتی تاریخی از اسرائیل در برابر حملات ایران توصیف کرد!

وی افزود: این حمایت ها از اسرائیل حاکی از ائتلافی جدید در خاورمیانه است و این بار به خاطر فعالیت ها و سیاست های نتانیاهو اسرائیل بخش مهمی از این ائتلاف است

کاربران شبکه های اجتماعی:‌ لعنت بر این فکر صهیونیست زده

این خوش خدمتی وزیر آل خلیفه همچنین با اظهار نظرهای مختلف کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی روبرو شد.

حسن الستری گفت: آیا اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، اما فلسطینیان حق ندارند از مقدسات و سرزمین خود دفاع کنند؟! خاک بر سر این فکر صهیونیست زده!

یحیی الحدید کاربر دیگر گفت: سخنان وزیر خارجه بحرین نشان می دهد او یک صهیونیست است.

احمد الخبار نیز در یک توییت نوشت: این مرد نماینده بحرین و ملت آن نیست، بلکه یک وزیر اسرائیلی است که هیچ قداستی برای بین المقدس و احترامی برای ملت فلسطین قائل نیست و ما مردم بحرین همچنان در کنار ملت فلسطین هستیم و آرزو داریم اسرائیل با موشک های اسلامی و فلسطینی نابود شود.

یوسف الخواجه گفت: این سخنان در کدام شرع و منطق درست است؟! اسرائیل رژیمی اشغالگر است که سرزمین های عربی را غصب کرده و انسان های شرافتمند حق دارند برای دفاع از ملت فلسطین با این رژیم بجنگند.

حسن یوسف خبرنگار بحرینی خطاب به وزیر خارجه آل خلیفه گفت: تو بدون ایننکه نماینده مردم باشی این سخنان را بیان کردی؛ سخنانی که بر خلاف اراده مردم است و نشان دهنده تمایل شما برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha