شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید سفیر ایران در لبنان از غرفه مراکز حوزوی در نمایشگاه نبطیه

حوزه/ سفیر ایران در لبنان با اشاره به اهمیت فعالیت اعتقادی در لبنان گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی که از سرآمدان فعالیت در عرصه اعتقادی هستیم باید مزیت های دو طرف را خوب بشناسیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حضور در غرفه مراکز حوزوی در نمایشگاه هفته فرهنگی شهر قم در نبطیه لبنان گفت: این نمایشگاه با توجه به ظرفیتی که در نبطیه وجود داشت در این شهر برگزار شد، البته بیشتر استان های لبنان این ظرفیت را دارد که ما دستاوردها و فعالیت های خود را در آنها ارائه دهیم.

* کارهای حوزوی در لبنان مستمر و همراه با پیگیری باشد

وی افزود: برای ارائه کار های حوزوی لازم است ما کارهای خود را در لبنان به صورت مستمر و نهادینه شده عرضه کنیم و حتما کارها با پیگیری جلو برود. برخی از مجموعه ها درلبنان کار می کنند اما این کارها به صورت پراکنده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ادامه داد: به نظرم لبنان ظرفیت بسیار خوبی دارد و ما هم به عنوان جمهوری اسلامی که از سرآمدان فعالیت در عرصه اعتقادی هستیم می بایست بتوانیم مزیت های هر دو طرف را خوب بشناسیم.

* حوزه علمیه در زمینه مسائل اعتقادی کارهای خوبی انجام داده است

وی یادآور شد: حوزه علمیه و در کنار آن جامعة المصطفی کارهای خوبی کرده اند و می توانند شرایطی را ایجاد کنند که ما از ظرفیت لبنان بهتر استفاده کنیم.

دکتر فتحعلی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم در حوزه های اعتقادی کار کنیم، حتما روابط مان را به صورت دراز مدت تضمین کرده ایم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دیپلماسی دینی گفت: ما باید تولید ادبیات مان را در این زمینه امروزی کنیم مخصوصا کشور لبنان که از 18 طایفه در آن هستند. به نظرم امروز حوزه علمیه در این نقشها خیلی موفق بوده و الان هم این ارتباطات وثیق و مستحکم است و باید این ها را گسترش دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha