پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی به نقش علما در هدایت و راهنمایی مردم اشاره کرد و افزود: بعد از پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) این علما و روحانیان هستند که باید با تواضع، اخلاق کریمانه و مهربانانه این نقش محوری را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در گردهمایی علما و روحانیان مازندران در ساری، با اشاره به این که مازندران مهد عالمان و شخصیت های بزرگی در طول تاریخ بوده است، گفتند: شخصیت های بزرگی در ادوار مختلف در این دیار پرورش یافته اند.

ایشان از مازندران  به عنوان خطه دین، انقلاب، تعهد، حرکت، جوش، جنبش و حفظ انقلاب یاد کرده و افزودند: این خطه جزء نخستین نقاطی است که با ولایت اهل بیت(ع) متبرک شده است

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با بیان این که ملائکه برای کسانی که به دنبال آموختن علم دین هستند فرش قرمز پهن می کند، خاطرنشان کردند: در هیچ صنف و قشری چنین تعظیم و تکریمی وجود ندارد.

ایشان دینی تربیت شده اند و لازم است در حفظ و گسترش این جایگاه بیشتر تلاش کنند.

این مرجع تقلید، تأسیس و مدیریت حوزه و همچنین تربیت طلاب را امری مهم و حائز اهمیت برای علما دانستند و تصریح کردند: علما و روحانیان باید ارتباط خود را با حوزه حفظ کنند و نسبت به حوزه های علمیه همچون علمای ماضی عنایت داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند فقه جواهری در جامعه اسلامی اشاره کرده و گفتند: فقه ما با فقه شافعی و حنفی فرق دارد، فقه جواهری در دنیا منحصر است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش علما در هدایت و راهنمایی مردم اشاره کرده و افزودند: بعد از پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) این علما و روحانیان هستند که باید با تواضع، اخلاق کریمانه و مهربانانه این نقش محوری را ایفا کنند.

این مرجع تقلید همچنین خدمت به مردم را یکی دیگر از وظایف مهم روحانیت و علمای دین در جامعه عنوان کرد و گفتند: در منازل علما و روحانیت همواره باید به روی مردم باز باشد تا مردم به آنها رجوع کنند و علما نیز سعی کنند مشکلات مردم را رفع کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره نگاه دغدغه مردم داشتند و امام خمینی(ره) نیز همواره این گونه بودند، افزودند: امروز فقر یکی از مشکلات جامعه ما است و علما باید تلاش کنند تا در جهت رفع مشکلات و گرفتاری اقشار محروم جامعه گام بردارند.

ایشان در ادامه سخنان خود توجه و ترویج معنویت در جامعه را یکی دیگر از وظایف علما و روحانیت عنوان کردند و گفتند: روحانیت به عنوان کسانی که از خدا، پیامبر و ائمه اطهار(ع) سخن می گوید باید متخلق به اخلاق دینی و به ویژه ائمه اطهار(ع) باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت شناخت انقلاب تأکید کرد و با بیان این که کسی که زمان شناس باشد دچار اشتباه نخواهد شد، افزودند: زمانی عزت و کرامت ملت ایران از سوی استکبار و استبداد پایمال شده بود اما با برخواستن فردی از حوزه های علمیه این کرامت و عزت به مردم بازگشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امام خمینی(ره) یک تحول عظیمی در دنیا ایجاد کرد و اسلام ناب را به کل دنیا شناساند، خاطرنشان کردند: باید همیشه به فکر باشیم و دوست و دشمن را بشناسیم و همراه با دوستان انقلاب حرکت کنیم.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز مستضعفان جهان بیدار شده اند و به میدان آمده اند، گفتند: امروز رعب و وحشت از دل مستضعفان و محرومان جامعه برداشته و بر دل مستکبران ایجاد شده است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که امروز انقلاب اسلامی نیازمند فداکاری است، تصریح کردند: این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت است و باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha